במטח הרקטות לעבר אזור המרכז אמש (שלישי) נרשמה נפילה גם בצפון תל אביב, ולמרבה המזל באירוע הזה לא היו נפגעים. במשטרה לא ידעו לומר אם מדובר היה ברקטה או בחלקי מיירט שגרמו לנזק, בכניסה לחניון באחד הבניינים במקום.
ראש העיר רון חולדאי, שהגיע לביקור בזירה, מסר כי מההדף של הפיצוץ נשברו חלונות באזור, וכי רק משפחה אחת נאלצה להתפנות בעקבות הנזק בדירה שלה.
4 צפייה בגלריה
נפילה ברחוב שרגא פרידמן
נפילה ברחוב שרגא פרידמן
הנזק בצפון תל אביב. אין נפגעים שם
(צילום: הדר גיל-עד )
4 צפייה בגלריה
נפילה ברחוב שרגא פרידמן
נפילה ברחוב שרגא פרידמן
(צילום: הדר גיל-עד )
"אנחנו ערוכים כל הזמן ויודעים שזה יכול לקרות. השאלה הייתה רק שאלה של זמן", אמר חולדאי על המטח לאזור. "אנחנו באמצע מבצע, אנחנו עוד יכולים לחטוף וצריכים להתכונן. נקווה שצה"ל יעשה את מה שצריך לעשות. מקווה שנגיע למצב למציאות שבו אפשר לחיות פה בצורה נורמלית".
בתשובה לשאלה אם תושבי תל אביב רגילים למצב הזה, ענה: "אני לא חושב שאחראים רגילים למצב כזה, אבל גם תל אביב עברה הרבה תלאות לאורך השנים. גם במלחמת מפרץ הראשונה, גם באינתיפאדה השנייה עם מחבלים מתאבדים. העיר תל אביב היא חלק ממדינת ישראל, היא מטרה ראשית שכולם שרוצים לפגוע בה – ולכן בשבילנו זו איננה הפתעה".
במתקפת הרקטות הקשה אמש, מעט לפני השעה 21:00, רקטות התפוצצו גם בראשון לציון, שם נהרגה אישה בת 65. בפיצוץ רקטה בחולון נפצעו שני בני אדם באורח קשה. רסיסים נפלו גם בגבעתיים, שם נפצעו כמה בני אדם באורח קל. רקטות נוספות התפוצצו בשדרות ובאשקלון, בעוד רקטה אחרת התפוצצה בשטח חקלאי באזור השרון.

4 צפייה בגלריה
יירוט מעל אשדוד
יירוט מעל אשדוד
יירוטים מעל אשדוד, אמש
(צילום: AFP)
המשטרה מסרה כי בראשון לציון אותרו שלוש זירות פיצוצי רקטות. לבית החולים וולפסון בחולון פונו 32 פצועים, בהם שלושה במצב קשה ושניים בינוני. בבית החולים איכילוב הוכרז אירוע רב נפגעים קטן. לחדר המיון פונו תשעה פצועים, בהם אחד במצב בינוני והשאר במצב קל. לבית החולים שיבא בתל השומר הגיעו שמונה נפגעים, בהם פצועה קשה שנחבלה בדרכה אל המרחב המוגן. שלושה פצועים באורח קל הגיעו לבית החולים והשאר נפגעי חרדה.
ראש העיר ראשון לציון רז קינסטליך הגיע לזירת הפגיעה שבה נהרגה האישה ואמר כי היא לא נשמעה להנחיות פיקוד העורף ולא תפסה מחסה בזמן האזעקות. "לצערי אותה הרוגה שהתה בחוץ. אם היא הייתה שוהה בתוך ביתה, האירוע הזה היה מסתיים אחרת, לכן אני מבקש ופונה לכולם - תושבי ראשון ובכלל תושבי מדינת ישראל, תישמעו להנחיות".