המושל החדש של מחוז מזרח-אזרבייג'ן באיראן הותקף היום (שבת) על הבמה, בטקס ההשבעה שלו. מחדל האבטחה הנדיר התרחש בעיר תבריז, בטקס במעמד שר הפנים האיראני אחמד וחידי.
בתיעוד של התקיפה נראה גבר מתפרץ לבמה במהלך נאומו של המושל החדש, עבדין חוראם. הגבר סטר לו בפניו, והשניים החלו להתקוטט. אחרי כמה רגעים הגיעו מאבטחים להפריד בין השניים. הם עצרו את התוקף והרחיקו אותו מהבמה. לאחר מכן חוראם המשיך את נאומו לעיני הקהל ההמום.
חוראם התמנה לאחרונה לתפקיד המושל של מחוז מזרח-אזרבייג'ן, בצפון מערב איראן, אחרי עלייתו לשלטון של הנשיא השמרן איברהים ראיסי. המניע לתקיפתו על הבמה בתבריז אינו ברור.
המושל החדש היה בעברו גנרל במשמרות המהפכה, ובשנת 2013 נחטף על-ידי המורדים בסוריה. הוא היה אחד מ-48 איראנים שהוחזקו באותה תקופה כבני ערובה בסוריה, ושוחררו בתמורה לכ-2,130 מורדים.
"אני לא מכיר אותו", אמר חוראם לקהל על התוקף. "אתם צריכים לדעת, למרות שלא רציתי לספר את זה, שכשהייתי בסוריה האויבים היו מצליפים בי 10 פעמים ביום ומכים אותי. יותר מ-10 פעמים הם כיוונו לראש שלי אקדח טעון. אני מתייחס אליו (לתוקף) כשווה לאויבים האלה, אבל סולח לו".
לפי הפרסומים באיראן, הגבר שהתפרץ לבמה ותקף את חוראם היה גם הוא חבר במשמרות המהפכה של איראן. לפי דיווח של סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" הגבר שהתפרץ לבמה סטר למושל החדש מכיוון שזעם על כך שאשתו קיבלה חיסון לקורונה מאח – ולא מאחות.