2 צפייה בגלריה
מערכות ה הגנה אווירית ההגנה האווירית של סוריה מעל דמשק במהלך יירוטים של תקיפה שיוחסה ל ישראל
מערכות ה הגנה אווירית ההגנה האווירית של סוריה מעל דמשק במהלך יירוטים של תקיפה שיוחסה ל ישראל
מערכות ההגנה בסוריה מופעלות. ארכיון
(צילום: EPA)
סוכנות הידיעות הסורית דיווחה הלילה (בין רביעי לחמישי) כי מערכות ההגנה האווירית של סוריה הופעלו נגד "יעדים עוינים" דרומית לעיר תדמור שבמחוז חומס. לטענתם, התקיפה בוצעה מאזור א-תנף שבמשולש הגבולות עיראק-סוריה-ירדן. בטלוויזיה הסורית מייחסים את התקיפה לישראל.
מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח כי מטוסים ישראליים תקפו מכיוון א-תנף שבמשולש הגבולות ירדן-סוריה-עיראק מטרות בשדה התעופה הצבאי T-4. גורם צבאי בסוריה עדכן כי בתקיפה נהרג חייל סורי ושלושה אחרים נפצעו.
2 צפייה בגלריה
אזור התקיפה בסוריה
אזור התקיפה בסוריה
אזור התקיפות בסוריה
בסוף השבוע שעבר דיווח ארגון האופוזיציה מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם היושב בלונדון כי שני אנשי מיליציות שיעיות הכפופות לאיראן נהרגו בתקיפה שכוונה נגד מחסן מל"טים איראני בשדה התעופה הצבאי T-4 שבמחוז חומס. המרכז ציין כי יעד התקיפה היה מחסן מל"טים איראניים, אך יצוין כי הארגון לא תמיד מדייק בדיווחיו. פרשננו רון בן ישי ציין כי האיראנים ניסו בעבר להעביר לסורים - דרך אותו הבסיס - מערכות הגנה אווירית מתקדמות מתוצרת איראנית ליירוט מטוסים וטילים.
גם אחרי תקיפה זו דווח בסוכנות הידיעות הממלכתית שמדובר בתקיפה של צה"ל - ששיגר טילים מאזור א-תנף שנמצא בגבול עיראק, סוריה וירדן. לרוב, התקיפות שמיוחסות לישראל בסוריה מבוצעות מלבנון - והמדינה אף מחתה על כך בפני מועצת הביטחון של האו"ם.
אם הדיווחים שהתקיפות האחרונות בוצעו מאזור א-תנף נכונים, מדובר בדבר חריג - שכן במקרה כזה ייתכן שכלי הטיס היו צריכים לעבור מעל ירדן.
פורסם לראשונה: 23:59, 13.10.21