1 צפייה בגלריה
חיסונים נגד הקורונה בבית חולים וולפסון
חיסונים נגד הקורונה בבית חולים וולפסון
חיסון נגד קורונה בבית החולים וולפסון
(צילום: נדב אבס)
מבצע "לתת כתף" צובר תאוצה: 379 אלף בני אדם התחסנו עד כה בישראל והקצב מתחיל לעלות. אתמול התחסנו כמעט 100 אלף בני אדם.
שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי הנתון שמציב את ישראל בראש טבלת המתחסנים בעולם מגיע "בזכות עבודה מדהימה של אנשי משרד הבריאות, קופות החולים, בתי החולים ומד"א. ויותר מכולם - בזכותכם, אזרחי ישראל, שאתם נרתמים ומגיעים להתחסן. נמשיך כך, וגם נגביר את הקצב עוד יותר". אתמול התחסנו 98,916 בני אדם.
אתמול בבוקר הורחב באופן רשמי מבצע החיסונים נגד נגיף הקורונה לבתי החולים: שיבא בתל השומר, וולפסון בחולון ואיכילוב בתל אביב החלו לחסן לא רק את עובדי הצוותים הרפואיים כפי שעשו בשבוע שעבר – אלא גם את בני ה-60 ומעלה, וכן את עובדי ארגוני ההצלה ובהם עובדי ומתנדבי מגן דוד אדום.



התרחבות המבצע לבתי החולים נועדה להקל על העומס הרב שנוצר בחלק ממוקדי החיסון של קופות החולים בשבוע שעבר. בכל מקרה, השבוע צפויים להיפתח מוקדי חיסון נוספים גם בקופות. במשרד הבריאות העריכו אתמול כי פיצול מגשי מנות החיסון, שכעת כל אחד מהם מיועד ל-975 מתחסנים, ייצא לדרך היום ובכך יוכלו להיפתח גם מוקדי חיסון ביישובים קטנים יותר עם מספר מבוטחים קטן יותר בכל קופה – וגם ניידות החיסון של הקופות המיועדות גם כן לחיסון ביישובים הללו.
התרחבות מבצע החיסונים השבוע תבוא לידי ביטוי בעיקר באמצעות פתיחת מוקדי חיסון נוספים בקופות החולים, ובחיסון מבוגרים בני 60 ומעלה בבתי החולים, פרט לאלו שהחלו אתמול, ברמב"ם יחלו לחסן היום, ובבילינסון וסורוקה יחלו ביום שלישי. באסותא אשדוד ובברזילי באשקלון והדסה הודיעו גם כן כי יחלו לחסן השבוע אך לא נקבו ביום מסוים.


אתמול העריך בריאיון ל-ynet מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, כי "עד חודש מרץ תחוסן מרבית האוכלוסייה בישראל שהיא ברת חיסון כרגע, בשתי מנות החיסונים. זה דבר שיגן על האוכלוסייה ולכן, הנוסחה היא לבוא ולהתחסן. אני מקווה שלפני מרץ נסיים לחסן אחוז ניכר מאוכלוסיית ישראל ובוודאי את כל אוכלוסיית החולים והאוכלוסייה שעתידה לחלות, שהיא בסיכון לחלות ובסיכון להדבקה".
לדבריו, "הסגר הוא רק גורם מדרבן לכך שהאזרחים יבואו להתחסן ושאנחנו ננקוט בכל האמצעים כדי להגביר את החיסונים ליעדים שראש הממשלה ושר הבריאות הציבו בפנינו -בין 100 ל-150 אלף ביום. אנחנו פוסעים בדרך לעמוד ביעדים האלה. לכן אני חושב שהסגר אינו פקטור במניעת חיסון ובהחשת הקצב, נהפוך הוא"

380 מחסומים ליליים: ישראל שוב בסגר

קצת יותר מחודשיים אחרי סיום הסגר השני, נכנסה אתמול בשעה 17:00 מדינת ישראל לסגר שלישי שנועד להפחית את העלייה בשיעור הנדבקים בנגיף הקורונה. בלילות יוצבו 380 מחסומים ברחבי הארץ, וביום יהיו 21 מחסומים מדלגים שיבדקו באקראיות נהגים בדרך.


הסגר יימשך לפחות שבועיים, אך צפוי להתארך אם מספר הנדבקים היומי לא יירד אל פחות מ-1,000 ומקדם ההדבקה R יישאר גבוה מ-1. בינתיים נכנס אתמול בבוקר מבצע החיסונים לשבוע השני שלו. לפי התקנות, ניתן יהיה לצאת יותר מקילומטר מהבית, בין היתר, לצורך טיפול רפואי או סוציאלי, הפגנה, הליך משפטי, העברת קטין בין הוריו הפרודים, יציאה למקום עבודה או מסגרת חינוכית שפעילותם מותרת, יציאה לצורך השתתפות בהלוויה, בחתונה או בברית מילה, בכפוף למגבלת ההתקהלות.
במסגרת הסגר כל עסקי המסחר, הבילוי והפנאי ייסגרו במלואם. כך למשל, גם הקניונים והשווקים הסיטונאיים. עסקים שאינם מקבלים קהל יעבדו במתכונת של 50% מההיתרים הנוכחיים. גם הפעם חנויות לממכר מזון, היגיינה, אופטיקה, מוצרי חשמל ומוצרים הדרושים לתיקונים חיוניים בבית, תישארנה פתוחות ויקבלו קהל. כך גם בתי המרקחת ברחבי המדינה.
במשטרה קיימו לפני סוף השבוע הערכת מצב בראשות ממלא מקום המפכ"ל ניצב מוטי כהן. "אנו נמצאים במציאות מורכבת, הציבור שחוק ופגוע כלכלית וזה נלקח בחשבון", אמר ראש חטיבת המבצעים במשטרה תת-ניצב שמעון נחמני. "המציאות של סגר שלישי לא דומה לסגר ראשון או שני. החובה שלנו היא להראות איפוק אך גם נחישות, כדי לא להביא להגברת התחלואה".