הסכמי הנורמליזציה הופכים למציאותיים יותר מיום ליום: איחוד האמירויות השביעה הערב (יום א') את מוחמד מחמוד אל-חאג'ה, ראש הסגל של שר החוץ האמירתי עבדאללה בן-זאיד, לשגרירה הראשון בישראל.
אל-חאג'ה נשבע אמונים בטקס בפני שליט דובאי וראש ממשלת איחוד האמירויות, השייח מוחמד בן רשיד אל-מכתום. מינויו של אל-חאג'ה מגיע אחרי שבחודש שעבר אישר הקבינט של איחוד האמירויות את הקמת השגרירות האמירתית בתל אביב. בימים הקרובים צפויה להגיע לישראל משלחת מטעם האמירויות, כדי להתחיל בהכנות להקמת השגרירות בתל אביב.
3 צפייה בגלריה
מוחמד אל מחמוד אל חאג'ה
מוחמד אל מחמוד אל חאג'ה
אל-חאג'ה. השגריר הראשון בישראל
העובדה שהאמירתים בחרו למנות דיפלומט בכיר ששימש ראש הסגל של שר החוץ מאז 2010, יכולה להעיד על החשיבות שהם מייחסים ליחסים עם ישראל - ולמגעים עם ההנהגה הישראלית והציבור בישראל. הידיעה על השבעתו של אל-חאג'ה לשגריר בישראל הוצגה בכותרת הראשית של סוכנות הידיעות הממלכתית של איחוד האמירויות, עוד אינדיקציה לחשיבות האמירתית לקשר עם ישראל.
בטקס השבעתו, בירך שליט דובאי אל-מכתום את השגריר החדש ואיחל לו הצלחה במשימה. הוא קרא לו לעבוד בכנות כדי לחזק את הידידות ואת שיתוף הפעולה עם ישראל, ולקדם תרבות של שלום, דו-קיום וסובלנות בין שתי המדינות, העמים ועמי האזור. בטקס השתתפו כמה שרים בקבינט האמירתי, וכמה בכירים במשרד החוץ של האמירויות.
3 צפייה בגלריה
מוחמד אל מחמוד אל חאג'ה
מוחמד אל מחמוד אל חאג'ה
אל-חאג'ה (משמאל)
3 צפייה בגלריה
מוחמד אל מחמוד אל חאג'ה
מוחמד אל מחמוד אל חאג'ה
טקס ההשבעה בארמונו של שליט דובאי
אל-חאג'ה (41), בן למשפחת אצולה, נשוי ואב לארבעה בנים. הוא בעל תואר ראשון בלימודי מדע המדינה מאוניברסיטת נורת'איסטרן בבוסטון, ובעל תואר שני בניהול אנרגיה מאוניברסיטת וינה לכלכלה ולעסקים. הוא צפוי למצוא לא מעט עניין בתל אביב, שכן לפי קורות חייו באתר הרשמי הוא חובב רכיבה על אופנוע, כדורגל, סקי מים, ריצה ורכיבה על אופניים.