אב לנער שנעצר במעצר מנהלי עקב הפרעות בחווארה חשף כי ראש מועצת שומרון יוסי דגן ורב השומרון אליקים לבנון קיימו שיחות עם בכירים בשב"כ, במטרה להקל בתנאי מעצרו ולהעבירו למעצר בית. בהודעה שכתב לתושבים ביישוב סיפר האב: "אחרי שהוצא נגד בננו צו מנהלי דרקוני של מעצר בבית הסוהר למשך חודשיים ללא משפט והאשמה, פנינו לגורמים רבים שיפעלו לשחרורו. לאורך החודשיים שבהם בננו היה במעצר, דגן פעל יחד עם הרב לבנון במשך שעות רבות ובתיאום מלא איתנו, ועל כך אנחנו מודים להם מאוד".
בשב"כ הסבירו כי "הנער הוא פעיל בעל קשר ישיר למעשי הטרור שאירעו בליל ה-26 בפברואר בכפרים חווארה ועסירה אל קבליה, וכן למעשי טרור נוספים שקדמו לכך. את פעילות זו ביצע הנער בעודו נתון תחת הגבלות מנהליות מתונות יותר".
1 צפייה בגלריה
   מתנחלים הציתו בית של פלסטינים בחווארה בעקבות הפיגוע
   מתנחלים הציתו בית של פלסטינים בחווארה בעקבות הפיגוע
רכבים עולים באש בחווארה
בהתפרעויות בפברואר האחרון ביצעו מתנחלים שורת התנכלויות לבתים ולרכוש בכמה יישובים פלסטיניים בגדה, בהם חווארה, אחרי הרצח של האחים הלל (22) ויגל (20) יניב מהר ברכה בפיגוע ירי בעיירה. בשלל האירועים נמנו עשרות פצועים פלסטינים, ובחווארה, מוקד ההתפרעויות, נראים בתים וכלי רכב עולים באש.
הקשר בין ראש המועצה דגן והרב לבנון לשב"כ אינו חריג, שכן רבנים וראשי מועצות בהתיישבות מקיימים מגעים עם הארגון באופן תדיר בנוגע למעצרים מנהליים, הן כדי לסייע לעצורים והן כדי לסייע לשב"כ. עם זאת, לקיחת האחריות של דגן והרב לבנון על הנער מול שב"כ נחשבת לחריגה יחסית. גורמים המעורים בפרטים סיפרו כי דגן והרב אך ביקרו את הצעיר בבית הסוהר, וכן כי דגן יצר קשר גם עם בכירים בממשלה במטרה להעביר את הנער למעצר בית.
משב"כ נמסר: "במטרה לצמצם את הסיכון הביטחוני הנשקף מהקטין, עם סיום מעצרו המנהלי, על בסיס הסכמות עם משפחתו, הוצא צו לפיו הוא ישהה במעצר בית מלא בבית סבו וסבתו".