מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד העיתונאי אלי ציפורי, ואדם נוסף, אבי וייס, ומייחס להם הטרדת עדה - של הדס קליין, העדה המרכזית בתיק 1000 (תיק המתנות).
2 צפייה בגלריה
הדס קליין בבית המשפט
הדס קליין בבית המשפט
הדס קליין
(צילום: עמית שאבי)
קליין היא העוזרת אישית של אנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר. היא נחקרה בתיק 1000, ולאחר כתב האישום עלתה להעיד במשפט נתניהו. שמיעת עדותה של קליין החלה ביום 5 ביולי 2022 ונמשכה עד 22 בספטמבר 2022. היא העידה בין היתר על אספקת סיגרים ושמפניות מהמיליארדרים לנתניהו ורעייתו.
לפי האישום, ציפורי מנהל בלוג יומן רשת אינטרנטי על שמו, שבו הוא מסקר בין היתר את משפטו של נתניהו. יש לו חשבון טוויטר על שמו עם עוקבים רבים, חשבון פייסבוק על שמו וערוץ טלגרם.
2 צפייה בגלריה
דיון קדם משפט בתביעת ה דיבה של הדס קליין נגד העיתונאי אלי ציפורי
דיון קדם משפט בתביעת ה דיבה של הדס קליין נגד העיתונאי אלי ציפורי
אלי ציפורי
(צילום: דנה קופל)
כיומיים לאחר שהחלה קליין את עדותה בבית המשפט המחוזי בירושלים במסגרת משפטו של נתניהו, פרסם ציפורי ציוץ ובו תמונת חזית ביתה של קליין ואת הכתובת - שם הרחוב ומספר הבית בצירוף המלל "תראו תראו את הצביעות של הגברת: הדס קליין, שהתקרבנה בעדותה שהיא 'נושאת בעול המשפחתי' ו'הייתה בסיכון לפיטורים', מתגוררת בווילה המוערכת בשווי של 10 מיליון שקל, שאותה רכשה כבר ב-2013 - בעדותה סיפרה על שיפוצים שעשתה ואירוח של מיליארדרים, כמו פאקר ומילצ'ן. תודה לאבי וייס". בהמשך פרסם זאת בטלגרם ובפייסבוק.
לפי האישום, וייס הוא עורך אתר האינטרנט TelecomNews וגם הוא פעיל בטוויטר. ב-7 ביולי 2022 פרסם וייס בחשבון הטוויטר שלו תגובה לציוץ של ציפורי בכך שפרסם את פרטי כתובתה המלאה של קליין כצילום מסך מאתר האינטרנט של בזק. כלל הפרסומים הללו של הנאשמים הגיעו לידיעתה של קליין. וייס הדהד את הפרסומים בטוויטר והוסיף כי צילום הבית נלקח מגוגל מפות וכי התמונה "רלוונטית להבנה מי היא קליין ולהבנת תוכן עדותה בבית המשפט".
"במעשיהם האמורים לעיל, הטרידו הנאשמים את קליין בנוגע להודעה שמסרה בחקירה על פי דין, ובנוגע לעדות שמסרה בהליך שיפוטי.", נכתב בפרקליטות.
עורך דינם ציון אמיר מסר בתגובה: "כתב אישום מופרך מן היסוד. חבל מאד שהפרקליטות נכנעה ללחץ בלתי לגיטימי שהביא להגשת כתב אישום בלתי צודק ותוך אכיפה בררנית".
במקביל, הודיעה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה לרמי בן יהודה כי נשקלת העמדתו לדין, בכפוף לשימוע, בחשד לעבירה של הטרדת עד, ביחס להדס קליין. בן יהודה שידר לייב בפייסבוק בעקבות הציוץ של ציפורי, שבו בין היתר חזר על כתובת ביתה של הדס קליין.