לראשונה אחרי שבע שנות "ייבוש", החלה חלוקת נשקים לחברי כיתות הכוננות בישראל. אתמול (חמישי) החלה החלוקה, וחברי הכיתות כבר ביצעו מטווחים בנורית שבגלבוע. בכוונת המשרד לביטחון לאומי לרכוש אלפי רובים חדשים ולחלק אותם לאלפי חברי כיתות כוננות בכל הארץ.

"לפני שבע שנים פירקו את כיתות הכוננות, לקחו מהן את הנשקים ואת הציוד, במשך שבע שנים זעקנו להקים את כיתות הכוננות מחדש. בחודשים האחרונים, חרף ההתקפות על תושבי הגלבוע, לא יכולנו להגן על עצמנו מאחר שהיינו בלי נשקים, המדינה השאירה אותנו להגן על עצמנו עם מקלות ואבנים. לצערי, ביממה האחרונה ולאחר מחיר דמים כבד ששילמה המדינה, חילק המשרד לביטחון לאומי נשקים כדי שנגן על עצמנו, גם היום החלוקה אינה מספקת ואנו דורשים עוד כלים להגנה עצמית", אמר עובד נור, ראש המועצה האזורית הגלבוע.
2 צפייה בגלריה
כיתות כוננות בגלבוע
כיתות כוננות בגלבוע
כיתות הכוננות בגלבוע החלו במטווחים
(צילום: אסף מגל)
2 צפייה בגלריה
השר בן גביר וניצב בדימוס לביא
השר בן גביר וניצב בדימוס לביא
השר בן גביר וניצב בדימוס לביא
יעקב פרץ, 57, חקלאי ממושב גדיש שבגלבוע, מספר: "היו כבר שתי חדירות מחבלים אצלנו בעבר במושב - אני השתתפתי באחת החדירות שהיו ובמהלכה איבדנו את חברנו היקר אלי ביטון ז"ל, שהיה איש ביטחון בגלבוע. כבר שנים שאין לנו נשקים, הרגשתי שהפקירו אותנו. אנחנו במרחק של כק"מ מהגדר עם השטחים ומתמודדים בחודשים האחרונים עם ירי וניסיונות חדירה, אך לצערי עד עכשיו היינו בלי נשקים. לשמחתי התחילה היום חלוקת רובים אצלנו במושבים וסוף סוף נוכל לשפר את תחושת הביטחון, כך שאם חלילה נותקף, אז גם נוכל להגיב. עד היום המצב היה הזוי, היינו כמו עוטף עזה בלי נשקים ואני מקווה שיביאו עוד".
בחלוקת הנשק השתתף ניצב בדימוס שמעון לביא, לשעבר מפקד המחוז הצפוני במשטרה. איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי, הוסיף בתגובה: "אחרי שבע שנים של ייבוש כיתות הכוננות בישראל, רכשנו אלפי רובים חדשים וציידנו כבר מאות חברי כוננות בנשקים, הם עוברים מטווחים ויהפכו לכוח מבצעי פעיל".
במשרד לביטחון פנים הרחיבו בימים האחרונים את הפעילות לחלוקת אישורים לכלי נשק, אבל מעידים שהביקוש עצום.