ביום ראשון צה"ל תקף בדרום רצועת עזה וחיסל את אכרם מוחמד מחמוד אבו מאדי, מחבל בזרוע הצבאית של חמאס שפשט לשטח ישראל בטבח 7 באוקטובר. מדובר צה"ל נמסר: "בתקופה האחרונה המחבל ניסה לפעול לשיקום הארגון ולקידום מתווי טרור נגד כוחות צה"ל ואזרחי מדינת ישראל. כוחות צה"ל בפיקוד הדרום פרוסים במרחב בהתאם להסכם וימשיכו לפעול להסרת כל איום".