ניסיון רצח בשיירת חתונה בנגב: תושב לקיה בן 26, בן משפחת אלסאנע, נפצע באורח קשה הערב (שישי) מירי בזמן שנסע בשיירת חתונה בכביש 60, בין אבו כף לעומר. על פי החשד, מדובר בניסיון רצח על רקע נקמת דם. הפצוע הוא חתן שהיה בדרכו לאסוף את אשתו לעתיד במסגרת שיירת החתונה, והוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע באופן עצמאי.
3 צפייה בגלריה
זירת הירי בכביש 60
זירת הירי בכביש 60
(צילום: בראל אפרים)
3 צפייה בגלריה
זירת הירי בכביש 60
זירת הירי בכביש 60
(צילום: בראל אפרים)
המשטרה פתחה בחקירה ולמקום הגיע גם מפקד מרחב נגב, תת-ניצב נחשון נגלר, לקיום הערכת מצב. בסיומה נמסר כי חקירת הפרשה הוטלה על ימ"ר מרחב נגב. במשטרה בודקים אם הרכב שבו נסע החתן נוגח, התנגש במעקה - ואז נורה הצעיר, או שהוא יצא מהרכב אחרי שהתנגש במעקה - ושם נורה. במשטרה פועלים כדי לאתר את המעורבים בניסיון הרצח כדי להבין כיצד בדיוק בוצע ניסיון החיסול המתוכנן, ולאן נמלטו המעורבים בניסיון החיסול וכיצד.
מבית החולים סורוקה, לשם פונה הצעיר, נמסר כי הוא הגיע למיון בבית החולים כשהוא פצוע מירי והועבר בהמשך למחלקה לטיפול נמרץ כללי. האבטחה סביב בית החולים תוגברה. במשפחתה של הכלה טענו כי החתן נפצע מפגיעת ירי תועה - ולא בניסיון רצח. "גם אם היה מדובר בניסיון רצח - הוא לא היה היעד", הוסיפו במשפחת הכלה.
ניסיון הרצח היום הוא תגובה לרצח זינב אלסאנע, תושבת לקיה, שנורתה למוות בחודש אוקטובר האחרון. מדובר בסכסוך פלגים יריבים בתוך המשפחה עצמה, ובמשטרה אמרו כי "מדובר באירוע מתוכנן היטב". אלסאנע, בת 60, נורתה למוות על ידי אלמונים ככל הנראה במהלך ניסיון חיסול של בנה, כחלק מנקמת דם על רקע סכסוך ישן.
3 צפייה בגלריה
זירת הירי בכביש 60
זירת הירי בכביש 60
(צילום: בראל אפרים)
מוקדם יותר השבוע מת מפצעיו עיסא האני אל-טלקאת, בן 16 מהיישוב ערערה בנגב. עיסא נורה לפני כחודש על ידי קצין משטרה סמוך לקלפי ביישוב מגוריו. במשטרה טענו לאחר הירי כי "נהגי כלי רכב שהשתוללו בערערה סיכנו לפי החשד שוטר. תוך ביצוע ירי נפגע נער באורח בינוני עד קשה ונזקק לטיפול רפואי".
הירי התרחש בערב הבחירות. אחרי פרסום המדגמים, במטה של רע"מ בערערה שבנגב יצאו לחגוג סמוך למבנה המועצה המקומית. הם החלו לנסוע בפראות, וקצין משטרה שהיה במקום ירה לעבר מכונית ופגע בטעות בצווארו של הנער. הוא פונה לבית החולים, ובמהלך אשפוזו התאושש מהירי ואף הלך בבית החולים עם מכשירים שהוצמדו לגופו. בהמשך עבר ניתוח קשה נוסף, וכעת נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.
דודו של עיסא אמר השבוע ל-ynet כי "בחגיגות השתתפו שיירת רכבים, והמשטרה ניסתה לעצור את אחד הנהגים שלא ציית להוראות ופרץ מחסום משטרתי. אחד השוטרים שלף נשק וירה לכיוון הרכב, אך באותו זמן עיסא הלך על מדרכה סמוכה. הכדור החטיא את הרכב ופגע בו ישירות בצווארו. הוא לא היה ברכב, הוא לא הפר סדר, הוא לא ברח. עיסא פשוט השתתף בחגיגת הבחירות וקיבל כדור".