הרשתות החברתיות הן כלי ביטוי חשוב, שבאמצעותו אפשר להבין את התחושות שעוברות על העזתים במהלך המלחמה - ובמיוחד על הדור הצעיר של הסטודנטים ומשפיעני הרשת.
אחד המשפיענים ברצועה הוא סאלח אל-ג'עפראווי, שהפך לדמות מוכרת בישראל במהלך המלחמה בעזה. ב-7 באוקטובר הוא פרסם סרטון מחויך, על רקע ירי הרקטות ליד ביתו. כמה ימים לאחר מכן הוא פרסם סרטון נוסף, כשהוא בוכה ומפוחד, וסיפר שקרובי משפחתו נהרגו בתקיפות צה"ל.
3 צפייה בגלריה
 סאלח אלג'עפראוי אל-ג'עפראווי
 סאלח אלג'עפראוי אל-ג'עפראווי
צוחק ואז בוכה: פוסטים של סאלח אל-ג'עפראווי הפכו אותו לדמות מוכרת בישראל
הכותרת
בין הסכמי אוסלו למלחמה בדרום | שמעון שיפר
32:11
בשרשור ברשת X (לשעבר טוויטר) מרכז דניאל ואכטל התבטאויות של עזתים בתחילת המלחמה - ושל אמירותיהם בימים האלה. מבחינת העזתים התוצאה היא תמונה עגומה שממחישה את הפער שבין הברכות על הטבח הנורא שביצע חמאס ב-7 באוקטובר, לסבל שהגיע בעקבות הלחימה.
לסילוואן, משפיענית רשת מהעיר עזה, יש כ-42 אלף עוקבים באינסטגרם. היא בירכה את חמאס על מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, ובציוץ שהעלתה לטוויטר כתבה כי למרות שהאירוע "מפחיד" - "האושר שלי הוא ללא גבול". כשחלפו הימים, וצה"ל החל לפעול ברצועה, נראה היה כי סילוואן מתחילה לשנות את עמדתה ולהבין כי מדובר באירוע שפוגע בחייה, בחיי משפחתה ובחיי חבריה.
באחד הציוצים שפרסמה סילוואן במהלך המלחמה היא כתבה: "ההבנה שיש הודעות שלעולם לא יקבלו מענה". בציוץ האחרון שהעלתה לטוויטר כתבה: "אני לא יודעת איך הם כבשו את המדינה הזאת, שאללה יקלל את אלו שנתנו להם נשק והשאירו אותנו יחפים". סילוואן בת ה-29 הוסיפה לחשבון שלה את הכיתוב - R.I.P rest in peace - כהכנה לאפשרות שתמצא את מותה במלחמה הזו.
לאנס מטר, מהנדס אזרחי וסטודנט לתואר שני באדריכלות ושיקום מבנים, יש יותר מ-60 אלף עוקבים בטוויטר. גם הוא חגג את הטבח, וב-7 באוקטובר פרסם תמונה של חייל שנרצח וכתב: "חייל מת תחת רגלינו". היום אנס מסתכל אחרת על מתקפת הטרור של חמאס, וכתב: "בזמן שאתם מעודדים וצוהלים בגלל הסרטונים והישגי ההתנגדות, אני מחפש מהבוקר מקום מחסה לאנשיי בעיר עזה לאחר שהטנקים התקרבו אליהם. למשפחתי יש שתי אפשרויות: מצור ומוות או עקירה".
אנס גם סיפר על הימים שעברו עליו מאז החלה הלחימה: "כרגיל בשעות הלילה העימותים מתרחבים בעוצמתם, וקולות הטנקים נעשים חזקים מאוד. ההפגזות הארטילריות הופכות להיות כמו שעון מעורר. נרדמים פעם אחת ומתעוררים עשר פעמים, עוצמים עיניים למנוחה מהיום - ומתעוררים לקולות פיצוצים עזים ופצצות שונות".
3 צפייה בגלריה
פלסטינים עוזבים את רפיח לאור התקיפות
פלסטינים עוזבים את רפיח לאור התקיפות
"למשפחה שלי יש שתי אפשרויות: מצור ומוות או עקירה"
(צילום: MAHMUD HAMS / AFP)
משפיען עזתי נוסף הוא אחמד בלושה, שלו יש כ-13.5 אלף עוקבים בטוויטר. ביום הפלישה של חמאס כתב: "החרב הונחה מול החרב, אנחנו אנשיו של מוחמד דף". אך ככל שהימים עברו נראה כי אחמד התחיל להבין את המצב שאליו הכניס חמאס את תושבי הרצועה.
בפוסט שכתב בלושה אחרי הכניסה הקרקעית של צה"ל לרצועה הוא כתב: "מי יכול לשלוח לי 5,000 דולר בשביל להוציא אותי מעזה? אני לא צוחק". אחמד גם פנה בתלונות למדינות ערב שלטענתו נטשו את עזה בשעתה הקשה וכותב "לעולם לא נשכח, גם אם נחיה נלמד את ילדינו שכל הערבים בוגדים - ואף אחד לא עמד לצידנו ולא עזר לנו. להפך, הם היו נגדנו".