שידור חי מהכנס


בשבוע שבו ייתכן שיוכרע אם ישראל הולכת לבחירות, ראש הממשלה בנימין נתניהו נושא דברים בכנס "מנהיגות מקומית במשבר הקורונה". צפו בשידור החי.
"הממשלה הקודמת הייתה יותר רזה ויעילה. קיבלנו החלטות נכונות וקיבלנו אותן בזמן וזה עזר לנו להתגבר על הגל הראשון של הקורונה", אמר נתניהו. "גם בממשלה הזאת, שהיא יותר מורכבת, קיבלנו החלטות חשובות".
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו במשל"ט הקורונה בשיבא
בנימין נתניהו במשל"ט הקורונה בשיבא
"צריך להימנע מבחירות". נתניהו
(צילום: טל שחר)
נתניהו הוסיף כי "אתמול כבר 90% מהאזרחים קיבלו את המענק לכל אזרח. הארכנו את תקופת הזכאות לקבלת דמי אבטלה, את החל"ת, הבאנו תוכנית מענקים מקיפה לעסקים ועצמאיים, אתמול פתחנו את עולם התרבות. אנחנו מקבלים את ההחלטות האלה. יש עוד 8 וחצי מיליארד שקל עכשיו שאמורים להגיע לאזרחי ישראל למטרות רבות.
"אלה דברים חשובים שאנחנו צריכים להמשיך אותם. לכן מלבד הביטחון אני עוסק כל הזמן בשתי משימות ענקיות: שמירה על הבריאות, החיים, ולצד זה פתיחת הכלכלה. לצורך זה צריך לייצב את הממשלה כדי שהיא תוכל לפעול במהירות.
"לכן כשפנה אליי אתמול ח"כ האוזר מטעם סיעת 'דרך ארץ' וביקש לתת עוד הזדמנות לנסות להגיע לייצוב המערכת הפוליטית כדי שנוכל להמשיך להילחם בקורונה, אמרתי שאני מוכן. אני חושב שצריך לעשות כל מאמץ להימנע מבחירות, לייצב את הממשלה, להילחם נגד הקורונה מבחינה בריאותית ולהילחם למען פתיחת הכלכלה וזה מה שאנחנו עושים".
חיים ביבס, ראש העיר מודיעין-מכבים-רעות ויו"ר מרכז השלטון המקומי, אמר כי "היום הרשות המקומית לוקחת אחריות על המרחב הציבורי, כל גורמי ההנהגה נמצאים פה ביחד. הגיע הזמן שכולנו נדבר בקול אחד, קול מאוחד. אחדות בשלטון המקומי אינה מספקת, חייבים יציבות גם בממשלה. התושבים משוועים ליציבות ולקול ברור שינחה אותנו, איך נצא מן המשבר בחזרה אל הצמיחה הכלכלית שידענו לפני הקורונה".
ביבס הוסיף כי "אני לא יכול להעלות על דעתי מערכת בחירות רביעית ששוב תקטב ותפלג. חברים, זאת לא השעה לפוליטיקה ולקמפיינים. אני מפציר בכם להניח את המחלוקות בצד, להעביר את תקציב המדינה מיידית על מנת שנוכל להניע את הרשויות המקומיות, את התושבים ואת המדינה".
אמש, לאחר ימים שבהם נראה כי המערכת הפוליטית דוהרת לבחירות, נסללה הדרך לפשרה. הקואליציה צפויה להגיש ביום רביעי לשולחן הכנסת הצעת חוק לדחיית המועד האחרון שבו צריך להעביר את תקציב המדינה, והמשמעות היא שיהיה זמן נוסף להגיע להבנות לאור הוויכוח בין הליכוד לכחול לבן בנוגע להעברת תקציב שנתי או דו-שנתי.
מדובר בהצעה של סיעת "דרך ארץ" שבה חברים יועז הנדל וצבי האוזר. הסיעה פנתה אמש לראש הממשלה נתניהו וקיבלה את תמיכתו בקידום הצעת החוק, וגם בכחול לבן אמרו כי יתמכו בתיקון החוק הקיים. בעקבות תמיכת הקואליציה, הצעת החוק צפויה לקבל פטור מחובת הנחה ותעלה להצבעה טרומית במליאה כבר ביום רביעי.
עם זאת, גם אם הצעת החוק אכן תעבור בקריאה טרומית ביום רביעי, עדיין לא מדובר בסוף פסוק בנושא. עד שהחוק שקובע שצריך להעביר את תקציב המדינה עד ל-24 באוגוסט לא ישונה בקריאה שנייה ושלישית, הקרבות על התקציב יצטרכו להסתיים במועד המקורי.