2 צפייה בגלריה
בני הזוג נתניהו במעון בבלפור
בני הזוג נתניהו במעון בבלפור
בני הזוג נתניהו במעון בבלפור
(צילום: זיו קורן)
הוא חוזר, אבל עדיין לא למעון הרשמי: על רקע תוצאות הבחירות לכנסת ה-25 שקבעו כי יו"ר הליכוד צפוי להתחיל בקרוב את כהונתו השישית בתפקיד ראש הממשלה, ייאלצו בנימין נתניהו ומשפחתו להמתין לפחות שנה וחצי עד שיוכלו לחזור להתגורר במעון המפורסם ברחוב בלפור בירושלים.
הבית עובר שיפוצים יסודיים, והקבלנים שעובדים במקום אומרים כי הם הכרחיים על-מנת שניתן יהיה להיכנס אליו בצורה ראויה. נעמה שולץ, מנכ"לית משרד ראש הממשלה, בחנה עוד לפני הבחירות אם ניתן להאיץ את העבודות, אולם הקבלנים הבהירו לה כי אי אפשר לקצר את לוח הזמנים.
עלות השיפוצים במעון בבלפור נאמדת ב-50 מיליון שקל והם מתבצעים על-ידי משרד הביטחון. השיפוצים כוללים מרכיב משמעותי של אבטחה ומיגון, אך גם החלפת תשתיות נרחבת.
משפחת נתניהו לא מתכוונת להיכנס לדירת המאבטחים שבה התגוררו לעיתים ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד ורעייתו ליהיא. ככל הנראה, משפחת נתניהו תתגורר בינתיים בביתה הפרטי ברחוב עזה בבירה.
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
לפיד ובנט. פספסו את המעון
(צילום: אוליבייה פיטוסי)
מיד לאחר הבחירות הקודמות, אמר ראש הממשלה דאז נפתלי בנט כי הוא יעזוב את ביתו הפרטי ברעננה אחרי שהשיפוצים במעון בבלפור יסתיימו. במקביל הועלתה ביקורת ציבורית על עלויות העבודות שנעשו בביתו הפרטי של בנט לאחר בחירתו. גם בג"ץ מתח ביקורת חריפה בנושא וציין בין היתר כי "קשה להצדיק ביצוע עבודות בנייה ללא היתר על-ידי המדינה במעון".
לפיד, שהחליף את בנט בראשות הממשלה לאחר נפילתה, עבר כאמור עם אשתו מביתם ברמת אביב לדירת המאבטחים הסמוכה למעון הרשמי. מדובר בדירת שלושה חדרים שאליה הועבר ריהוט מהמעון הרשמי שנמצא במרחק של עשרות מטרים.