המשפחה שבה התרחש המקרה המזעזע, שבו נער בן 17 דקר למוות את אביו, הייתה מוכרת לגורמי הרווחה בבית שמש. שכנים סיפרו אמש (שבת) כי כבר כמה פעמים בעבר הוזמנה המשטרה למקום בעקבות ויכוחים בין האב לבנו.
מחקירת הרצח עולה כי הוויכוח בין השניים החל כבר ביום שישי והתלקח מחדש בשבת. בזמן שישבו לשולחן השבת ביקש הבן דבר מה מהאב, והוא סירב. בשלב מסוים קם האב (בן 47) והלך לחדרו. הבן הלך בעקבותיו חמוש בסכין - ודקר את אביו בפלג גופו העליון. בחקירתו טוען הבן להגנה עצמית ולדבריו האב התעלל בו. לפי המשטרה, בשלב זה לא נמצאו סימוכין לטענות הנער.
4 צפייה בגלריה
הבניין בו התגורר האב שנרצח
הבניין בו התגורר האב שנרצח
"כבר כמה פעמים הזמינו משטרה לבית". הכניסה לבניין שבו התרחש הרצח
(צילום: גיל יוחנן)

4 צפייה בגלריה
שוטרים בזירה
שוטרים בזירה
שוטרים אוספים ממצאים בזירה
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
איזור הדקירה
איזור הדקירה
(צילום: עינב חלבי)
4 צפייה בגלריה
איזור הדקירה
איזור הדקירה
(צילום: עינב חלבי)
אחד השכנים אמר כי "מדובר במשפחה שמוכרת לרווחה". לדבריו, "כבר כמה פעמים שהזעיקו משטרה הביתה בגלל ויכוח בין האבא לבנו. באחד מהמקרים שהתרחש לפני כמה חודשים האבא והילד נעצרו בערב שבת בעקבות ויכוח. ראיתי שאת שניהם לוקחים בניידת לתחנה. אנחנו רגילים לשמוע אותם מתווכחים וגם הפעם זה היה ככה אז כבר לא התייחסו ולא הזמינו משטרה". האב הוא אברך בכולל, והשכנים טוענים כי הוא בעל רקע של הפרעות נפשיות.
מנגד, מנהל מחלקת נוער בעיריית בית שמש יוסי גמליאל אמר: "אני לא חושב שנכון לומר שהכתובת הייתה על הקיר. מדובר בבחור טוב יחסית, כן קצת מתמודד, אבל לא יכול לומר שזה ניכר שהכתובת הייתה על הקיר. משפחה נורמטיבית יחסית". נציגים מהעירייה הגיעו כדי לסייע למשפחה ובפרט לילדיו של הנרצח.
הדיווח על המקרה התקבל במוקד מד"א בשעה 11:41. חובשים ופרמדיקים הוזעקו למקום וניסו לבצע החייאה באב, אך נאלצו לקבוע את מותו תוך זמן קצר. הבן נמלט, אך שוטרים שערכו סריקות מצאו אותו בבניין סמוך.
חקירת המקרה הוטלה על היחידה ללחימה בפשיעה (יל"פ) של משטרת מרחב ציון. הבוקר (ראשון) צפויה המשטרה להביא את הבן החשוד לבית המשפט, שם תבקש להאריך את מעצרו לטובת המשך החקירה.
פורסם לראשונה: 23:10, 30.10.21