ד"ר ישראל שטבון, בן 67 מנתניה, רופא קרדיולוג בבית החולים מאיר בכפר סבא, ואודליה שחף, בת 33 ממעלה לבונה, אחות וחובשת במד"א, נקלעו הבוקר (שלישי) במקרה לזירת הפיגוע בכביש 5, וסייעו לטפל בנפגעים באירוע.
שחף, שהייתה עדה לפיגוע, סיפרה כי "עברתי במקום והבחנתי במה שנראה כמו תאונת דרכים. ראיתי פצוע שוכב על הכביש וניגשתי אליו. בזמן שהתחלתי לטפל בו שמעתי צעקות 'מחבל, מחבל' וראיתי גבר רץ עם סכין לכיוון שלנו. התחלנו לברוח ואנשים שלפו אקדחים". שחף הסבירה כי "המחבל הספיק לדקור גבר לפני שנפגע. ניגשתי לפצוע שנדקר ועצרתי לו את הדימום".

2 צפייה בגלריה
אודליה שחף וישראל שטבון
אודליה שחף וישראל שטבון
אודליה שחף וישראל שטבון
שטבון ציין כי "הייתי בנסיעה לכיוון אריאל, ובמהלכה ראיתי תאונה בצד השני של הכביש. ראיתי מכוניות הרוסות, ולא היה אמבולנס במקום. כרופא, עצרתי מייד לסייע לנפגעים ועברתי לצד השני, ואז התברר לי שהיה פיגוע. ניגשתי לגבר שהיה שרוע על הכביש וניסיתי לטפל בו, אך הוא כבר היה ללא רוח חיים. קבעתי את מותו", הסביר. "אמרו לי שיש גבר נוסף בהכרה, 20 מטר משם. מיהרתי אליו ואז הוא הסביר לי שמישהו דקר אותו בחזה עם סכין, שזה פיגוע. באותו הזמן הייתה שם גם אחות שעברה במקרה ועצרה לטפל בו".
שטבון סיפר כי הוא מיהר מיד למכוניתו כדי להביא ערכה לטיפול נמרץ. "הפצוע דימם הרבה, הכנסתי לו עירוי ודאגתי שינשום כמו שצריך ביחד עם האחות. כל הזמן שוחחנו איתו ועודדנו אותו - סייענו לו להחזיק מעמד.
2 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת הפיגוע בכביש 5
(צילום: רויטרס)
"תוך כדי הטיפול בפצוע והניסיון לייצב את מצבו, רכב טס נגד כיוון התנועה, חלף ממש לידנו וניסה לדרוס ולפגוע בעוד אנשים. היינו בטוחים שהוא יפגע בנו, שזה עוד פיגוע", שיחזר. "הרכב חלף ממש מטרים ספורים מאיתנו ונעצר אחרי 50 מטרים, אז שמענו ירי והבנתי שהמחבל נוטרל. בנס לא נפגענו". שטבון ציין כי "אני רגיל למראות כאלו - הייתי רופא ביחידת החילוץ 669 - אבל זה היה מפחיד לראות איך שהוא דהר".
חובשי מד"א רועי עוז ואחיעד סלוצקי, שפינו את הפצוע לבית החולים, סיפרו: "גבר בן 35 שכב על הכביש כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפצעי דקירה. תוך כדי טיפול הוא סיפר לנו שהוא נאבק במחבל והדף אותו ממנו שניות לפני שהמחבל חוסל. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו לבית החולים במצב קשה ויציב שם הרופאים ממשיכים את הטיפול הרפואי".