מתאם פעולות הממשלה בשטחים פרסם הערב (יום חמישי) תיעוד חריג שבו נראתה לדבריו תכולת 600 משאיות סיוע שהועברו מישראל לצד הפלסטיני של מעבר כרם שלום, והצטברה לאורך השבוע האחרון. בפנייה ישירה לאו"ם טען: "הרחבנו את שעות הפעילות והוספנו את אמצעי הבידוק - עכשיו תורכם לבצע את המלאכה שהוטלה עליכם. ישראל אינה צוואר הבקבוק".

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, פרסם את התיעוד "נוכח העלייה המשמעותית בהיקף הסיוע ההומניטרי וכמות המשאיות הנכנסות לרצועת עזה דרך המעברים ניצנה וכרם שלום".
ישראל, נזכיר, סופגת ביקורת מהעולם על כך שאינה מאפשרת מעבר מספק של סיוע הומניטרי לרצועה. רק היום חברות מועצת הביטחון של האו"ם פרסמו הודעה משותפת שבה דרשו מישראל להסיר "מיד" כל מחסום בפני הזרמת סיוע הומניטרי לרצועת עזה. חברות המועצה - בהן ארה"ב - ציינו אמנם לטובה את הצעדים האחרונים שנקטה ישראל, בהם פתיחת מעבר חדש בצפון הרצועה והזרמת סיוע מנמל אשדוד, אך הדגישו כי יש לעשות "יותר" ו"ליישם בצורה מלאה, מיידית ומתמשכת" את ההחלטות המדוברות. כעת מבקש עליאן להציג לעולם מי מונע את העברת הסיוע באמת.
החבילות, נדגיש, ממתינות בשטח העזתי לאיסוף וחלוקה על-ידי גורמי האו"ם. "בימים האחרונים החל גידול משמעותי בכמות משאיות הסיוע ההומניטרי הנכנסות לרצועה לאחר בידוק ביטחוני ישראלי", אמרו במתפ"ש. "אך עם זאת, קצב האיסוף וחלוקת הסחורות של האו"ם איטי, לאור היעדר יכולות לוגיסטיות, לצד פערים בכוח האדם שהביאה בין היתר להצטברות של תכולת מאות משאיות בשבוע הנוכחי שהביאה לכדי הצפה של הצד הפלסטיני במעבר אשר מונעת מישראל להעביר סיוע הומניטרי נוסף לרצועה".
עליאן עצמו אמר: "הרחבנו את שעות הפעילות והוספנו את אמצעי הבידוק. הפערים הלוגיסטיים לאיסוף והפצת הסיוע מוכיחים כי ישראל אינה מהווה צוואר בקבוק בכל הקשור למתן הסיוע ההומניטרי. על האו"ם לבצע את המלאכה עליה הוא אמון ולעשות אותה כנדרש. היעדר היכולות של האו"ם פוגע למעשה במאמץ ההומניטרי שמובילה ישראל".
בישראל מדגישים גם כי העומס לא קשור להחלטת ארגון "המטבח המרכזי העולמי" (WCK) להפסיק לעבוד ברצועת עזה בעקבות חיסול אנשיו בשוגג על-ידי ישראל, והבהירו כי הארגון לא עסק באיסוף הסיוע.