1 צפייה בגלריה
ניר חפץ
ניר חפץ
ניר חפץ
(צילום: מוטי קמחי)
עד המדינה בתיק 4000 ניר חפץ סיפר בתוכנית "המקור" בערוץ 13 ששודרה אמש (חמישי) כי אשת ראש הממשלה לשעבר שרה נתניהו התערבה במינויי בכירים. "מינוי בלשכת ראש הממשלה, מרכזי, לא עובר ללא אישור של שרה", אמר חפץ.
לדבריו, "יש הסכמה שהמינויים הקרובים בתוך הלשכה לא עוברים ללא אור ירוק משרה נתניהו. זה כמובן מזכיר ממשלה, ראש סגל, יועץ תקשורת, אבל זה גם ראש מל"ל והמזכיר הצבאי לראש הממשלה. ובנושאים של מינויים פוליטיים, לרבות מינויי שרים, בחלק הארי של המקרים הוא מקבל את דעתה".
בתוכנית הושמעו גם הקלטות שהיו ברשותו של חפץ מלפני שהפך לעד מדינה. באחת ההקלטות, בשיחה שניהל עם גיל שפר, ראש לשכתו לשעבר של נתניהו, נשמע חפץ אומר: "היא (שרה) מתקשרת במיוחד אליי, נותנת לי את ההנחיות. היא מנחה אותי. אם העיתונאים היו יודעים דבר כזה, אני גמור".
חפץ טען עוד כי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ובנו יאיר התערבו בנעשה בערוץ 14. "בעצמי באוזניי ובעיניי ראיתי את הפעילות האינטנסיבית של בנימין נתניהו כדי אחת לדאוג שלערוץ 14 תהיה אקטואליה, ושתיים מעורבות ישירה שלו ומעורבות אינטנסיבית ביותר לחוצה וצמודה של יאיר נתניהו באיוש האנשים שאוחזים במיקרופון ונמצאים בפריים טיים של החדשות של ערוץ 14", אמר חפץ.
לדבריו, "יאיר ייצר רשימות והרשימות האלה הועברו לבעלי הערוץ ושלוחיו וחלק מהם זה הדמויות שאתה רואה היום במסך. היה בזה עיסוק אינטנסיבי, לרבות פגישות של בנימין נתניהו עם בעלי הערוץ. לרבות פגישות של יאיר נתניהו עם בכירים בערוץ, הייתה שם מעורבות הכי גדולה שאתה יכול לתאר".
תגובת הליכוד ומשפחת נתניהו: "הדברים שאומר חפץ עומדים בסתירה לעדותו בבית המשפט. שם הוא אמר ששרה התייחסה אליו תמיד כמו 'נסיך', הגדיר אותה 'אישה חכמה עם אינטואיציות מציונות'. ראש הממשלה לשעבר נתניהו הוא היחיד שקיבל החלטות על מינויים. התוכנית של דרוקר היא תעמולה שקרית והנדסת תודעה מעוותת וזולה. דרוקר והתוכנית שלו קנו הקלטות סתר במאות אלפי שקלים מעד מדינה מניפולטיבי שבמהלך המשפט כבר נחשף שנסחט ע"י חוקרי המשטרה בעניינים אישיים. דרוקר והתוכנית שלו ערכו את ההקלטות באופן מגמתי, ואז המתינו שנה עד לפרסומן ערב בחירות. כל מה שנאמר בתוכנית שלכם על שרה ויאיר נתניהו הם שקרים, ולא סתם שקרים אלא שקרים ממוחזרים ומרושעים".
תגובת ערוץ 14: "בהתחשב בעובדה שמדובר בטענות כלליות ולא מפורטות – אנחנו לא מעוניינים להגיב".