פותח את הדלת - ומותקף: רגעי הבהלה של ניב (שם בדוי) שהותקף אמש ביפו תועדו מזווית נוספת שטרם פורסמה - ובה נראה הקורבן מנסה לדבר עם המתפרעים ומותקף באלימות. בתקרית, שאירעה במהלך המהומות בין תושבי יפו לכוחות המשטרה אחרי תקיפת ראש ישיבת ההסדר בשכונת עג'מי, התקרבו התוקפים לרכבו של ניב והשליכו עליו אבנים. צפו בתיעוד בפתח הכתבה.
3 צפייה בגלריה
ניב (שם בדוי)
ניב (שם בדוי)
"ראיתי את המוות בעיניים". ניב (שם בדוי)
(צילום: יריב כץ )
"תוך כדי שאני נוסע לגלידת אנדריי ראיתי שריפה קטנה ברחוב. החלטתי לעקוף אותה, אבל כשהתקרבתי ראיתי שזו חתיכת שריפה ונגמר לי הכביש", שחזר הבוקר ניב בשיחה עם ynet. "רציתי לעקוף את האש ואז הגיע רעול פנים על אופניים ואמר לי דרך החלון - 'מה אתה עושה פה? איך יש לך אומץ להיכנס?'", סיפר. "אמרתי לו שאני רוצה לברוח והוא ענה - 'אין לברוח, אתה מת פה'. אז הגיעו עשרות אנשים והתחילו לרגום את הרכב שלי באבנים ובעטו ברכב. זה לא היה נראה ספונטני, הרגשתי שזה היה מאורגן.
"ראיתי את המוות בעיניים", הוא המשיך. "ניסיתי לצלצל למשטרה, בסוף ברחתי מהאוטו ולקחתי את הדברים שלי. השארתי את האוטו זרוק ברחוב", תיאר ניב, שסיפר גם על אלו שסייעו לו: "התחלתי לרוץ לכיוון יפת ושם פגשתי חמישה תושבים שהכניסו אותי לעסק שלהם כדי שלא יפגעו בי. אני עוד אחזור להודות להם. הייתה לי תושייה של שנייה לברוח מהאוטו כי אם הייתי נשאר שם היו שורפים אותי בפנים".
3 צפייה בגלריה
הרכב לאחר ההתקפה
הרכב לאחר ההתקפה
הרכב לאחר התקיפה
(צילום: יריב כץ )

ניב הגיש במהלך הלילה תלונה במשטרת מרחב יפתח. "לא הצלחתי להירדם כל הלילה. בכל האירוע הזה הייתי לבד והרגשתי שזה הסוף שלי. המחשבה הזאת לא נגמרת. הם היו עם רצח בעיניים. האירוע הזה לא קשור לדעות. אני ליברלי והפעם הרגשתי שרוצים לשחוט אותי".
ראש העיר תל אביב-יפו, רון חולדאי, שוחח בשעות האחרונות עם דמויות משפיעות בהנהגה הערבית ביפו כדי למנוע הסלמה נוספת - ושוחח עם מנהיגי הציבור הדתי-לאומי והגרעין התורני בעיר. "דיברנו על הקשיים והמצוקות ביפו, אבל בראש ובראשונה - על הצורך בסיומה המיידי של אלימות מכל סוג", אמר ראש העיר. "חשוב לומר שמה שאנחנו רואים הוא לא סכסוך לאומי בין יהודים וערבים. הוא תוצאה של תסכול מתמשך של דור שלם של יפואים שלא יכולים להמשיך להתגורר בה בגלל מחסור בדיור, מחירי נדל"ן מאמירים ולאחרונה גם בגלל דיירים מוגנים שנדרשים על ידי המדינה לרכוש את הבתים שבהם הם חיים במחירים גבוהים - או לעזוב".
חולדאי ציין כי "הקושי כבד במיוחד בקרב הציבור הערבי-יפואי, שחלופות הדיור שלו מצומצמות במיוחד. כל זה כמובן לא מצדיק אף גילוי של אלימות - אבל התעלמות ממשלתית והעדר טיפול במצוקותיהם של ערביי ישראל בכלל הנושאים (כפי שראוי לכל אזרח במדינה) - ימשיך לשרת את התסיסה והסכסוך. העירייה פועלת בנושא באפיקים שונים, ובמיוחד בתחום הדיור. אנחנו פועלים בשיתוף עם פעילים מהקהילה כדי להבנות תהליך שקוף ומקצועי מול המדינה על מנת שדיירים מוגנים יוכלו לרכוש את דירותיהם. זוהי מצוקה אמיתית שאני מתכוון לעשות כל מה שניתן כדי להביא אותה לפתרון. במקביל, אנחנו פועלים לבניית דיור בהישג יד לקהילה המקומית וליצירת מעטפת בתחום החינוך, הרווחה והקהילה שתוכל לתת מענה מיטבי לילדים ולבני הנוער. נמשיך להיות מחויבים לשימורה של יפו כסמל לחיים משותפים, והעיקר - נעשה הכל על מנת שכולם יוכלו לחיות בה בשלום ולא נשלים עם אף גילוי של אלימות".
בכתבה זו שולב סרטון שהופץ ברשתות החברתיות. אם צילמתם או ידוע לכם מי צילם, אנא צרו קשר במייל האדום.