סקר חדש ומקיף על יחסי יהודים וערבים בישראל על רקע המלחמה חושף כי שיעור ערביי ישראל שמביעים אמון ביהודים גבוה משמעותית מהשיעור ההפוך - 50% מול 34%. הסקר, אותו ערך מנו גבע, מראה גם כי ככל שהגיל עולה ורמת הדתיות יורדת, כך גוברת מידת האמון של יהודים בערבים.
1 צפייה בגלריה
מנסור עבאס בהצהרה לתקשורת של ראשי האופוזיציה על המהפכה המשפטית
מנסור עבאס בהצהרה לתקשורת של ראשי האופוזיציה על המהפכה המשפטית
מנסור עבאס בהצהרה לתקשורת של ראשי האופוזיציה. מחצית מהערבים תומכים בהקמת ממשלה עם מפלגה ערבית
(צילום: מוטי קמחי )
עוד עולה מהסקר, שנתוניו המלאים ייחשפו היום (שלישי) בכנס גבעת חביבה ל"חברה משותפת בזמן חירום", כי יותר מ-60% מהיהודים לא חוששים לעבוד עם ערבי ישראלי באותו מקום עבודה, ויותר מ-80% מהערבים לא חוששים לעבוד עם יהודי. בכנס, שייערך במרכז רבין בתל אביב, ישתתפו בין היתר נשיא המדינה יצחק הרצוג, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, שר הפנים משה ארבל ויו"ר רע"מ מנסור עבאס.
הסקר גם נגע בשאלות על זהות המדינה, והראה כי רק 61% מקרב החברה היהודית מסכימים עם האמירה שישראל היא מדינה דמוקרטית המעניקה שוויון זכויות מלא לכלל אזרחיה, יהודים וערבים. בחברה הערבית נחלקים בצורה שווה אלה המסכימים עם האמירה ואלה המתנגדים לה (39%), כאשר 22% השיבו "לא יודע".
בנוגע לשאלה אם זה זמן לממשלה הכוללת מפלגה ערבית בתוכה, יותר מ-60% מהיהודים הביעו התנגדות, בהם 40% שהביעו התנגדות עזה. בחברה הערבית יותר מ-50% תומכים בהקמת ממשלה שכוללת מפלגה ערבית, ורק 15% מתנגדים.