ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון להפחית משמעותית את הנוכחות שלו בטקסי יום העצמאות השנה. לפי גורמים ממשלתיים, נתניהו נוטה שלא להגיע לטקסי פרס ישראל שיערכו השנה בשדרות לאחר הסערה סביב החלטתו המקורית של שר החינוך יואב קיש לבטל את הטקס השנה.
דיון בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת בעניין פרס ישראל לשנת 2024
(צילום: ערוץ כנסת)
גורמים יודעי דבר טוענים כי הסיבה לאי הגעתו של נתניהו לטקס פרסי ישראל היא כדי שלא ללחוץ את ידו של איל וולדמן. בסביבת נתניהו מכחישים בתוקף וטוענים שאין קשר לוולדמן והסיבה היא שנתניהו ישתתף השנה רק באירועי זיכרון. "שמחה ללא החטופים אינה אפשרית ואיל וולדמן לא הנושא בכלל", הסביר בכיר בסביבת נתניהו.
לדברי אותו בכיר, לא ברור גם אם נתניהו יגיע לעוד שני אירועים חגיגיים ביום העצמאות: טקס החיילים המצטיינים בבית הנשיא וחידון התנ"ך העולמי.
2 צפייה בגלריה
תמונה של איל וולדמן
תמונה של איל וולדמן
הסיבה להיעדרות? וולדמן
(צילום: אוראל כהן)

2 צפייה בגלריה
נשיא המדינה עם זוכה פרס ישראל בתחום חקר המשפט, פרופסור יורם דינשטיין
נשיא המדינה עם זוכה פרס ישראל בתחום חקר המשפט, פרופסור יורם דינשטיין
טקס חלוקת פרס ישראל בשנה שעברה
(צילום: אסי אפרתי)
גורם בכיר בסביבת נתניהו הסביר את ההחלטה שלא להשתתף בחגיגות המימונה: "זה לא ברור?! היו תוקפים אותו כמו כל דבר. היו טוענים שהחטופים במנהרות והוא 'נהנה'. אין פה רחמים ( ואולי בצדק..). אין ממלכתיות. יש פוליטיקה נוראית ויש איומים שעה שעה ערב ערב על חייו , זה עוד לא היה אף פעם".

"שטויות במיץ עגבניות"

גורמים בלשכת רה"מ אמרו ביחס לטענה שנתניהו לא יגיע לטקס חלוקת פרס ישראל, כדי לא ללחוץ את ידו של איל וולדמן: "שטויות במיץ עגבניות. ראש הממשלה לא יודע מי זה וולדמן בכלל. עובדים על הלו״ז נראה מה יהיה".
נתניהו גם נעדר אתמול מאירועי המימונה. מדובר בפעם הראשונה אי פעם שראש ממשלה ישראלי אינו משתתף בחגיגות המימונה. אצל נתניהו השתתפות באירועי המימונה היתה תמיד מאסט כמו כל קודמיו אך השנה בחר שלא לקחת חלק באף חגיגת מימונה. נתניהו קיים דיון ביטחוני בקריה בנושא עסקת החטופים אך אילו היה רוצה היה יכול לקפוץ לאירוע מימונה כמו בכל שנה.