ארי הרו, עד המדינה בתיקי 1000 (תיק המתנות) ו-2000 (שיחות נתניהו-מוזס) של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הורשע הבוקר (יום רביעי) בבית המשפט בראשון לציון במרמה והפרת אמונים, במסגרת הסדר טיעון שנחתם עימו.

2 צפייה בגלריה
ארי הרו בבית משפט השלום בראשון לציון
ארי הרו בבית משפט השלום בראשון לציון
צפוי לרצות שישה חודשי עבודות שירות. הרו בבית המשפט, הבוקר
(צילום: שאול גולן)
במסגרת הסכם עד המדינה שנחתם עם הרו, הוסכם כי הוא יודה היום בעובדות ויורשע בעבירה המיוחסת לו וכי הצדדים יעתרו במשותף לעונש של שישה חודשי עבודות שירות וקנס כספי בסך של 700 אלף שקל. בפרקליטות המתינו עד תום עדותו במשפט נתניהו על מנת להציג את ההסדר עימו, כדי לראות שהוא עומד בתנאי הסכם עד המדינה.
כתב האישום נגדו הרו, נזכיר, הוגש כבר באוגוסט 2020, על ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה בגין מרמה והפרת אמונים בפרשת חברת 3H Global Ltd שהייתה בבעלותו. לפי כתב האישום וכתב החשדות, ארי הרו שימש מינואר 2014 ועד לינואר 2015 כראש הסגל בלשכתו של רה"מ נתניהו. כתנאי לכניסתו לתפקיד, התבקש הרו להסדיר את נושא ניגוד העניינים, ולשם כך למכור אחזקותיו ולנתק זיקותיו לחברת 3H Global Ltd.
אלא שבעקבות דרישה זו, מכר הרו את החברה לחברו במכירה פיקטיבית למראית עין, כך שתישמר זיקתו של הרו לחברה. לפני עריכת הסדר ניגוד העניינים, המציא הרו ליועצת המשפטית במשרד רה"מ את הסכם המכירה, ממנו עלה מצג לפיו הוא ינתק כל זיקה לחברה. לאחר שחתם הרו על הסדר ניגוד העניינים ולאור המצג שהציג, קיבל הרו את אישור היועצת המשפטית ומשרד המשפטים לכניסה לתפקידו כראש הסגל.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו עם ארי הרו
בנימין נתניהו עם ארי הרו
נתניהו והרו, בימים שכיהן כראש הסגל של ראש הממשלה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
עוד על פי כתב האישום, הרו ביצע פעולות בניגוד עניינים בקשר לפגישה שהתקיימה בין ראש הממשלה ונשיא מדגסקר. הרו סייע בתיאום הפגישה בין נשיא מדגסקר לראש הממשלה, כשהוא פועל במצב של ניגוד עניינים בין תפקידו הציבורי לאינטרס האישי שלו בהצלחתה של H3, ממנה לא ניתק זיקה. התיק טופל תחילה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה ובהמשך בפרקליטות מיסוי וכלכלה ע"י עו"ד מורן ברטפלד מפרקליטות מיסוי וכלכלה.