2 צפייה בגלריה
מיניבוס חבררת דן bubble
מיניבוס חבררת דן bubble
מיניבוס חברת דן bubble
(צילום: חברת דן)
חברת "באבל דן" הודיעה הערב (שבת) לעשרות אלפי לקוחותיה כי החל ממחר היא תסיים את שירותיה. "אנחנו מודים מעומק הלב לכל הנוסעים והנוסעות של באבל, תודה על נסיעות משותפות - שמחנו להיות חלק מהרגעים שלכם", כתבו בעמוד הפייסבוק של החברה ביום חמישי האחרון.
בראשית החודש הודיע משרד התחבורה על סיום פעילותם של שירותי "באבל" בגוש דן ו"תיק תק" בירושלים לאחר שהוצגו נתוני הנסיעה בחברות. "באבל" נועד להיות שירות משלים לקווי האוטובוס הקבועים ולרכבת - ולנוע במסלולים לא קבועים - אלא לפי קביעת תוכנת השליטה של המערכת, בהתחשב בהזמנות הנסיעה, יעדי הנוסעים ברכב ועומסי תנועה.
מדובר בשירות שנחשב ליוקרתי יותר מתחבורה ציבורית רגילה, ומטרתו הייתה בין היתר לאפשר למשתמשים להגיע ממקום למקום באוטובוסים קטנים, נקיים ומהירים יותר. תעריפי הנסיעה בשירות שונו לאורך תקופת הפעילות שלו, ותקרת המחיר עמדה על 18 שקלים לנסיעות למרחק של 10 ק"מ ומעלה.
2 צפייה בגלריה
הנסיעה השיתופית החדשה בחיפה
הנסיעה השיתופית החדשה בחיפה
שירות "תיק תק"
(צילום: שמיר אלבז)
למרות ההבטחה הגדולה של הפרויקט והשקעת תקציבים רבים, נראה כי ציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית השתמש באופן נמוך מהמצופה בשירותי התחבורה הגמישה. לפי נתוני משרד התחבורה, בתקופה האחרונה השתמשו רק 4,300 נוסעים בממוצע בשירות "באבל דן", עם שיא משתמשים יומי של 7,000 נוסעים במהלך כל שנות הפעילות. בירושלים המספרים היו נמוכים אף יותר, עם ממוצע משתמשים של 800 נוסעים בלבד בשירות "תיק תק" המקומי.
עם זאת, משרד התחבורה ציין כי פרויקט דומה בחיפה ימשיך לפעול. "אגד באו עם הצעה למודל הפעלה מעט שונה לחיפה, ואנחנו בוחנים אותו", אמר גורם בכיר במשרד. "מיקוד הביקוש בחיפה יהיה באזורים מסוימים, במיוחד במקומות שבהם אין הרבה תחבורה ציבורית". במשרד התייחסו למימון שהוקצה למען הפרויקטים, ומסרו כי "הכסף נשאר במשרד התחבורה ויש הרבה דברים שאפשר לעשות איתו. לא הכול חייב להצליח, לפעמים מציבים יעדים עבור התחבורה הציבורית ולא מצליחים".