"אמרנו שזה לנצח, כבר חשבנו על שמות לילדים. השמלה הלבנה מחכה לך". אירן שביט ספדה בצהריים (שלישי) לבן זוגה נטע אפשטיין (22) מקיבוץ כפר עזה שקפץ על רימון ביחידת הדיור שלהם ובכך הציל את חייה. "תמיד שמרת עליי וגם בממ"ד שמרת עליי", אמרה בת הזוג בהלוויה שנערכה בקיבוץ עינת.
אלפי בני אדם הגיעו לחלוק כבוד אחרון לנטע שנרצח במהלך מתקפת הפתע של מחבלי חמאס על יישובי עוטף עזה והדרום ובמסיבת הטבע ליד קיבוץ רעים. בהלוויה השתתפו בני משפחה וחברים וגם מפקד פיקוד הדרום לשעבר אלוף במיל' טל רוסו.
2 צפייה בגלריה
הלוויתו של נטע אפשטיין
הלוויתו של נטע אפשטיין
נטע אפשטיין ובת הזוג אירן שביט
(צילום: יריב כץ)
"אהוב שלי, אני לא מצליחה להבין איך אני חושבת מה להגיד לך בפעם האחרונה", אמרה בת הזוג אירן בדברי ההספד. "מה אעשה בלעדיך? אתה תכעס עליי אם אצטרף אליך? פשוט כואב לי כל כך. אמרת שזה לנצח, אז למה אני נפרדת ממך? אני בטוחה שגם למעלה אוהבים אותך כמו שאהבו אותך פה".
היא הוסיפה: "היית הכי טוב בעולם, גם ברגעים האחרונים לא הפסקת להגיד כמה אתה אוהב אותי. אהוב שלי, אולי תחזור? גם אם זה רק רק להגיד שלום. איך אני אמורה להיפרד ממך? אני מבטיחה שאעשה דברים גדולים בחיים שלי והכול למענך. אהוב שלי, אני אוהבת אותך לעולם".
2 צפייה בגלריה
הלוויתו של נטע אפשטיין
הלוויתו של נטע אפשטיין
אלפים נכחו בהלוויה
(צילום: יריב כץ)
אלמה, אחותו של נטע, הספידה בבכי: "אני לא מוצאת את המילים. אני לא יודעת מה אעשה בלעדיך, בלי הצחוק שלך. לא יכולה לדמיין את החיים בלעדיך. כמה שאהבת את אירן, האהבה ביניכם המיסה לי את הלב". הדודה שרוני אמרה בהלוויה: "הוא כל כך אהב את אירן ואין פלא שהוא הגן עליה ברגעיו האחרונים".
גם האם איילת ספדה לנטע. "אירן הודיעה לי במילה אחת. שאלתי 'הוא נושם?', היא ענתה 'לא'", אמרה האם מעל קברו של בנה. "ילד יקר ואהוב שלי. ילד לב. איפה אתה? אני רוצה אותך לידי. לחבק אותך, להסתכל בעיניים היפות שלך.
"קסם שלי. כמה אהבה יש בך. לאן הלכת? כל השירות הצבאי התפללנו שתחזור בשלום. וכמה שמחנו כשחזרת. שמענו מאירן את סיפור הגבורה שלך ואנחנו מתנחמים בזה שלא מתת לשווא ושהיא פה איתנו. נחסר אותך עד לסוף הזמן. אוהבים וכואבים, אמא ואבא".
נטע אפשטיין נמנה עם מובילי צעדת המחאה של בני הנוער מיישובי עוטף עזה ב-2018 אל הכנסת בדרישה לביטחון עבור תושבי האזור. בשבת שעברה חדרו כאמור מחבלים ליחידת הדיור שבה הוא התגורר עם בת זוגו ורצחו אותו.