2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
ביידן עם בנט, בפגישה בבית הלבן בשנה שעברה
(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שצפוי להגיע בחודש הבא לביקור בארץ, מעוניין לשאת נאום בפני קהל ישראלי כדי לדבר ישירות אל הישראלים. כך עולה מהשיחות שקיים הצוות המקדים של הבית הלבן, שמבקר אתמול והיום בארץ. בינתיים, הנשיא האמריקני עסוק בסערת הדלפת המסמך שממנו עולה כי הזכות להפלות עלולה להתבטל. "שורה ארוכה של זכויות נמצאת בסכנה", אמר הערב.
עד כה לא נקבע מועד סופי לביקורו של ביידן בישראל, אבל הוא צפוי להתקיים בחלק השני של חודש יוני. ביידן כפי הנראה מתכוון לחבר את הביקור בישראל לכינוס ה-G7 באירופה, שיחל ב-26 ביוני.

2 צפייה בגלריה
אובמה לצד נתניהו, בירושלים
אובמה לצד נתניהו, בירושלים
אובמה לצד נתניהו, בירושלים
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
כפי הנראה ביקורו של ביידן יימשך יום וחצי או יומיים. הנשיא האמריקני צפוי להתארח לארוחת ערב ממלכתית בבית הנשיא ולהיפגש לפגישה עבודה עם ראש הממשלה בנט. סביר גם שיבקר ביד ושם ובכותל.
צוות אמריקני נוסף צפוי להגיע בימים הקרובים כדי לסגור את כל הפרטים. האמריקנים בוחנים גם קיום מפגש אזורי בהשתתפות בנט ומנהיגים נוספים מהמזרח התיכון, אך לא ברור אם הדבר ייצא לפועל. בכל מקרה, שגרירות ארצות הברית כבר שריינה חדרים בבתי מלון בירושלים.
ביידן לא יהיה הנשיא האמריקני הראשון שנואם ישירות לקהל הישראלי. ברק אובמה נאם ב-2013 בפני צעירים יהודים וערבים בבנייני האומה בירושלים, ארבע שנים אחר כך דונלד טראמפ נאם בפני מוזמנים במוזיאון ישראל.
בחודש שעבר אישרו בבית הלבן כי ביידן נענה להזמנת בנט ויבקר בישראל הקיץ. "שני המנהיגים הדגישו את הקשר האישי החזק שפיתחו מאז ביקור בנט בוושינגטון בקיץ שעבר. הקשר האישי הזה אפשר לשתי המדינות להגיע לעמדות משותפות בעניינים מורכבים", נכתב באותה הודעה.