גורם ישראלי בכיר אמר לרשת ABC כי נעשתה התקדמות במגעים לעסקה לשחרור החטופים שבעזה, וייתכן כי פריצת דרך תושג ב-72-48 השעות הקרובות". לדברי הגורם, קבינט המלחמה התכנס אמש (שלישי) גם כדי לדון בעסקה.
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם ראשי ראשויות הצפון
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם ראשי ראשויות הצפון
נתניהו לצד תמונות החטופים, אמש
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
בשעות הלילה הודיע הבית הלבן כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן "שוחח באריכות" עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אחר הצהריים על "המאמצים המתנהלים להבטיח את שחרורים של כל החטופים שמוחזקים בידי חמאס, בהם ילדים רבים וכמה אמריקנים". כך הודיע הבית הלבן.
במסגרת המגעים מול מצרים, ראש השב"כ רונן בר ביקר בבירה קהיר, שם נועד עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל. במקביל, ביידן אמר אמש שהוא מאמין שעסקה לשחרור חטופים תצא לפועל. "אני מדבר עם אנשים שמעורבים מדי יום. אני מאמין שזה הולך לקרות אבל אני לא רוצה להיכנס לפרטים", אמר ביידן. למשפחות קרא: "תחזיקו מעמד – אנחנו מגיעים".
אחרי דברי ביידן, נתניהו פרסם הודעה. "ליבנו כל העת עם החטופים ומשפחותיהם. מאז תחילת המלחמה אנו פועלים ללא הרף לשחרור חטופינו, כולל הפעלת לחץ גובר מאז תחילת התמרון הקרקעי. אם וכאשר יהיה משהו קונקרטי לדווח עליו - נעשה זאת", אמר.
הכותרת
כאב של לוחמים: היחידות ביקשו קב"ן ביום הראשון למלחמה
25:36
לפי פרסום באלג'ומהוריה, הלחצים מקטאר נמשכו גם אתמול, ובדוחא הזהירו שהמצב בעזה מדרדר מדי יום. דובר משרד החוץ הקטארי, מאג'ד אל-אנאסרי, אמר במסיבת העיתונאים השבועית: "אנחנו מאמינים שאין הזדמנות אחרת לשני הצדדים להגיע למצב שבו נוכל לראות שביב תקווה למשבר הנורא, מלבד הגישור הזה". לדבריו, המצב המדרדר ברצועת עזה מקשר על התיווך של קטאר לשחרור החטופים והבטחת הפסקת אש זמנית ברצועה.
2 צפייה בגלריה
משפחות החטופים בבאר יעקב, בסיום יום צעדה
משפחות החטופים בבאר יעקב, בסיום יום צעדה
משפחות החטופים בסוף היום הראשון של הצעדה
(צילום: יריב כץ)
בתוך כך, גורמים מדיניים בכירים אמרו כי כל הפסקת אש תתחבר אך ורק לשחרור של מספר גדול של חטופים. אחרת, לדבריהם, לא תהיה הפסקת אש.
משפחות החטופים נשאו אמש הצהרה לתקשורת לאחר היום הראשון של הצעדה. "הזעקה שלנו צריכה להישמע בכל מקום. היא צריכה להישמע בכל בית בישראל ובקבינט המדיני-ביטחוני", אמר יובל הרן, שיזם את הצעדה. "המשפחה שלי שם, המשפחות שלנו שם. תסתכלו על הילדים האלה. על יהל בת ה-3, נווה בן ה-8 ונעם בת ה-12. אני רוצה שהם יהיו פה היום ושלא נצטרך להמשיך ללכת".
פורסם לראשונה: 23:33, 14.11.23