האזעקה הראשונה שנשמעה באילת מאז פרוץ המלחמה, תפסה הבוקר (שלישי) את תושבי העיר ומפוני יישובי העוטף והדרום בשיא ההתארגנות ליום רענון נוסף הרחק מבתיהם. כבר יותר משלושה שבועות דואגים המקומיים שאורחיהם ירגישו כמו בבית, אבל עם הישמע האזעקה קיבל המושג המוכר משמעות כפולה.
בהמשך התברר כי מיליציות של החות'ים - שליחי איראן בתימן - שיגרו שני טילי שיוט וטיל קרקע-קרקע לעבר דרום ישראל, אולם הם יורטו רחוק יחסית מאילת וליתר ביטחון הופעלה האזעקה בעיר. בסיכול המתקפה האווירית מתימן השתמש צה"ל בהצלחה גם במערכת "חץ".
7 צפייה בגלריה
שובל
שובל
יירוט באזור אילת
(צילום: מאיר אוחיון)
7 צפייה בגלריה
שובל יירוט הרקטה באילת
שובל יירוט הרקטה באילת
שובל יירוט הרקטה באילת
(צילום: טל חייט )
הכותרת
יושב על הגדר: הדילמה של נסראללה
23:20
למרות האזעקה, האווירה בקרב התושבים והמפונים רגועה מאוד. למרות שחלקם העידו כי ברגעים הראשונים הייתה הרגשה של פחד, רובם לא משדרים לחץ. המחשבה שטילים או כלי טיס עוינים יגיעו לאילת אמנם מבעיתה, אך למרות זאת נראה שהאזעקה הראשונה לא שינתה את השלווה שמאפיינת ביקור בתחומה.
העירייה פינתה וניקתה בשבועות האחרונים מאות מקלטים פרטיים על-מנת להיערך למצב חירום, כך שנשמרת מוכנות מלאה במידת הצורך. בנוסף חזרה העיר לשגרה מלאה כולל לימודים בגני הילדים ובבתי הספר.
7 צפייה בגלריה
נורית גואטה טייכמן
נורית גואטה טייכמן
"אנחנו לא רגילים לאזעקות ומקלטים". נורית גואטה טייכמן
(צילום: מאיר אוחיון)
תושבים שחוו בעבר התמודדות עם ירי טילים מסיני לא כל כך התרגשו הבוקר. "התעשתי מהר", סיפרה תושבת העיר נורית גואטה טייכמן. "ירדתי למקלט, מצאתי שם את תושבי השכונה וגם אנשים מהצפון שהתפנו לאילת. "כולם היו רגועים מאוד, הם שאלו למה אין כאן מזרנים ומיטות. אצלם כבר הכול במקלטים מוכן, אנחנו לא רגילים לאזעקות ומקלטים".
רחל סממה פונתה לאילת עם משפחתה משדרות. "ההרגשה היא שהאזעקות מלוות אותנו מהבית, זה לא חדש לנו", אמרה סממה. "לצערי, אנחנו מורגלים לתופת הזו ולאזעקות כבר 20 שנה, ולא עשו שום דבר. עכשיו אנחנו מרגישים שכולם איתנו. אילת היא לא כמו שדרות, יש כאן ניתוק מוחלט. האווירה בעיר טובה מאוד, התושבים מקבלים אותנו מצוין ודואגים לנו. יש כאן הרגשה של אחדות, הפוגה, שקט. לא סתם קראו לאילת 'עיר מקלט'".
7 צפייה בגלריה
רחל סממה
רחל סממה
"האווירה בעיר טובה מאוד". רחל סממה
(צילום: מאיר אוחיון)
7 צפייה בגלריה
מוריס כהן
מוריס כהן
"בחדר אוכל אנשים נכנסו קצת ללחץ". מוריס כהן
(צילום: מאיר אוחיון)
7 צפייה בגלריה
אבישי כהן
אבישי כהן
"מקווה שנישאר כאן עד סוף המלחמה". אבישי כהן
(צילום: מאיר אוחיון)
מוריס כהן, גם הוא תושב שדרות שמתארח בבית מלון באילת, סיפר כי לא נכנס ללחץ למשמע האזעקה. "יצאתי מהחדר למרפסת, ראיתי שבשמיים אין כלום. אחר כך בחדר אוכל אנשים נכנסו קצת ללחץ, אבל אני לא. אני מכיר את האזעקות משדרות ורגיל לזה כבר הרבה שנים. חוץ מזה, הכול בסדר באילת. הכול רגוע ואנחנו בינתיים נשארים כאן עד שיגידו לנו אחרת".
אבישי כהן מקריית שמונה החליט להדרים עם משפחתו בגלל החשש מירי מכיוון לבנון. "באנו לנופש, כרגע אני לא יודע לכמה זמן, אבל אני מקווה שזה יהיה עד סוף המלחמה כי אני מרגיש מאוד בטוח כאן", סיפר אבישי. "האזעקה באילת לא הפחידה אותי, הלכתי ברוגע למרחב מוגן. אמא של נכנסה קצת ללחץ, אבל הכול בסדר".
7 צפייה בגלריה
יחיא סריע
יחיא סריע
"לא הייתה לנו ברירה". דובר הצבא החות'י סריע
דובר צבא החות'ים בתימן, יחיא סריע, אמר בעקבות ירי הטילים לאילת: "החות'ים מכריזים על תקיפת ישראל בטילים בליסטיים ומל"טים, מתוך תחושת אחריות דתית, מוסרית, הומניטרית ולאומית, ובתגובה לדרישות של העם שלנו ושל העמים החופשיים. כדי לצאת למען עמנו בעזה, לא הייתה ברירה לכוחות התימנים אלא למלא את חובתם".
הוא אמר עוד: "הכוחות שיגרו טילים ומל"טים ליעדים שונים בישראל. הצבא החות'י של תימן מאשר כי זהו המבצע השלישי לתמיכה באחינו בפלסטין, ואנו מאשרים כי נמשיך לתקוף בצורה איכותית יותר עד להפסקת התוקפנות הישראלית. העמדה של העם התימני נחרצת. לעם הפלסטיני יש זכות מלאה להגנה עצמית. הפשעים של ישראל הם אלה שמערערים את היציבות".
ראש המטה לביטחון לאומי (מל"ל) צחי הנגבי אמר היום בהתייחסו לנושא במסיבת עיתונאים: "הדבר הזה הוא בלתי נסבל, אבל לא נשתמש בהזדמנות של המפגש הזה כדי להבהיר לאויבינו מה צפוי להם אם ימשיכו בהתרסה".