הפינוי שלא קרה: ראש העיר אשקלון תומר גלאם התהדר כי הודות למאמציו הוא הצליח להוביל לתוכנית פינוי חלק מתושבי העיר שבתיהם לא ממוגנים למרכז הארץ. אלא שהיום (ראשון) הודיעה העירייה לתושבים כי בשל החלטת המדינה לפנות יישובים בצפון על רקע ההתחממות הביטחונית גם באזור הצפון, לא נותרו עבורם חדרי מלון פנויים בכל רחבי הארץ. עוד התברר כי רשות החירום הלאומית (רח"ל) לא הודיעה על אישור פינוי תושבי אשקלון.
רבע מתושבי אשקלון מתגוררים באזורים ללא מיגון. מתחילת המלחמה לפני שבועיים נורו לעבר העיר מרצועת עזה יותר מ-900 רקטות, ובמקביל אותרו ברחבי אשקלון יותר מ-120 נפילות של רקטות.
2 צפייה בגלריה
נזקים באשקלון
נזקים באשקלון
נזקים באשקלון בעקבות נפילת רקטה
(צילום: Jack GUEZ / AFP)
הכותרת
בין ישראל, איראן והפלסטינים: הדילמה של מדינות ערב
30:45
בהודעה שפרסמה העירייה בסוף השבוע צוין כי "בעקבות מאמצים גדולים מצד ראש העיר, אישרה הממשלה תוכנית לשירותי לינה והארחה עבור תושבי אשקלון נעדרי מיגון וקשישים ערירים. הפינוי ייעשה באוטובוסים והזכאים יקבלו עדכון על כך באופן ישיר. צוותים מטעם העירייה ילוו את המפונים עד לבית המלון וגם ימתינו להם שם עד לשיבוצם בחדרים בצורה המיטבית ביותר".
הפינוי נדחה כמה פעמים והיה אמור לצאת סוף סוף אל הפועל הבוקר, אלא שאז התקבלה ההודעה שתושבי אשקלון ימשיכו לחכות להוצאתם מהעיר. גורם במשרד הביטחון התריע בשיחה עם ynet כי "עתודות הפינוי לבתי המלון הפנויים ברחבי הארץ נמצאות על הקצה העליון".
2 צפייה בגלריה
נזקים באשקלון
נזקים באשקלון
נזקים באשקלון
(צילום: יריב כץ)
תושבים באשקלון הביעו זעם בעקבות השינוי בתוכניות. "שלא יעבדו עלינו, שום פינוי לא יהיה פה", אמרה בת-אל מדליס. "אומרים לנו 'תמתינו בסבלנות' כאילו ביקשנו חופשת קיץ. אנחנו משפחה של 14 נפשות, יש לי תינוקת בת 10 חודשים ואמא חולת לב. הבניין שלנו ללא מיגון, אפילו גרם מדרגות נורמלי אין. כולנו מטופלים נפשית, הכול עבודה בעיניים".
רוני, אף הוא תושב העיר, אמר: "אני נכה 100%. השתחררתי ביום רביעי אחרי צנתור בכליה משערי צדק, איני יכול ללכת, אני נוטל משככי כאבים. פניתי עשרות פעמים לעירייה לפנות אותי ודבר לא קורה. מה צריך לקרות כדי שיפנו אותי?".
בהודעה רשמית של העירייה שפורסמה הבוקר צוין: "ביום חמישי האחרון התקבלה החלטת ממשלה בנושא שירותי לינה והארחה עבור תושבי אשקלון מחוסרי המיגון. נכון להיום, ועל אף ההיערכות והמוכנות המלאה של העירייה להוצאת התושבים (כולל רישום מסודר, מערך אוטובוסים, ערכות הפגה וכדו'), לא נותרו חדרי מלון פנויים בכל רחבי הארץ, בשל החלטת המדינה, ובעיקר משרד הביטחון ורשות החירום הלאומית (רח"ל), לפנות את יישובי הצפון. בכל שינוי, נעדכן את התושבים. אין צורך לפנות למוקד העירוני. אנא עקבו אחר הפרסומים".