ב-7 באוקטובר, זרקו מחבלי חמאס רימונים אל תוך מיגונית שבה הסתתרו מבלים ממסיבת הטבע ברעים. בתיעוד שהתפרסם היום (שלישי) נראית גבורתו של אחד מאותם מבלים במיגונית - ענר שפירא, לוחם סיירת הנח"ל, שזרק שבעה רימונים שהשליכו המחבלים פנימה. צפו בתיעוד.
ביום שבת האחרון התכנסו מאות בני אדם לעצרת שקטה "לחיזוק הרוח ובדרישה לתיקון ישראלי". באירוע נאם משה שפירא, אביו של ענר. הוא הציג את תמונת בנו במיגונית, שצולמה זמן קצר לפני שנרצח בפתחה כשהגן על שאר המבלים.
3 צפייה בגלריה
ענר שפירא
ענר שפירא
ענר שפירא
3 צפייה בגלריה
משה אביו של ענר שפירא בכיכר פריז בירושלים
משה אביו של ענר שפירא בכיכר פריז בירושלים
משה שפירא עם תמונת בנו במיגונית
(צילום: רוני גרין שאולוב)
"לפני חודש התהפך עולמנו הציבורי והפרטי", סיפר שפירא. "ענר, יקירנו הבכור, היה מוסרי וערכי מאז היותו קטן. לחם נגד עוולות, גזענות, הומופוביה ונלחם למען חלשים. ילד שהאמין בטוב שבאדם ובאחווה שבין האנשים".
הוריו של ענר, משה ושירה שפירא, לא הופתעו ממעשה הגבורה של בנם הבכור. "כל מי שהכיר את ענר לא היה מופתע", סיפר משה בשיחה עם ynet. "המקרה של הרימונים הוא לא ליבת האירוע, הוא גילה מנהיגות. ענר הגיע למיגונית שעה לפני כן עם חבר ולמעשה הם היו האחרונים שנכנסו לשם. הוא ראה את החבר'ה שם מפוחדים ופשוט תפס פיקוד. הוא אמר להם שהצבא בדרך ושיש בסיס לא רחוק, שיודעים שיש חדירה של מחבלים. אחרי המסיבה אנשים שהוא הציל חיפשו אותנו כדי לספר לנו מה קרה שם ואחת מהן סיפרה שצעקה לו 'תודה שבאת. אתה משרה רוגע'".
התיעוד מהמיגונית, שבו נראה ענר עומד בפתחה, מספר סיפור שלם. "זה ילד שהוא ספורטאי", סיפר אביו. "הוא יכול היה לקחת את הרגליים שלו ולברוח והיה ברור לנו שענר לא היה עושה את זה. יש לו רגש מוסרי גדול. הוא צייר מוכשר מאוד, מוזיקאי בחסד שהשאיר לנו כמאה שירים והחלום שלו היה להוציא אלבום. הוא לוחם צדק גם במהות וגם בכתיבה וביצירה שלו. אדם שאוהב אדם".
3 צפייה בגלריה
משתתפי המסיבה ברעים שהתחבאו במיגונית הדפו מחבלי חמאס באמצעות שברי זכויות וידיים חשופות
משתתפי המסיבה ברעים שהתחבאו במיגונית הדפו מחבלי חמאס באמצעות שברי זכויות וידיים חשופות
הדיפת הרימונים מהמיגונית. "ענר הציל בעזרת הרוח אנשים רבים"
מאז 7 באוקטובר, להוריו של ענר מגיעות עוד ועוד פיסות מידע וסיפורים על הבן שגידלו. "הוא חי את החיים בצורה הכי מדהימה שיכולה להיות", אמרה אימו. "הוא התרחק מסיסמאות, דיבר וחיפש את האמת, היה רגיש לסביבה  שלו וכאב מאוד את הפילוג בחברה הישראלית.
"כל מה שהיה במאבק האחרון שלו זה רוח", הדגישה אימו. "הוא לא היה חמוש וזה מה שהוא יכול היה להציע באותם רגעים - הוא הוכיח שאפשר להילחם ברוע האכזרי והמתועב ביותר בעולם בעזרת הרוח. רוח של אחווה, רעות ודאגה לאחר ולהציל חיים, לא את חייו אבל הוא הציל - יותר מעשרה אנשים ניצלו בזכות מי שהיה ובזכות הרוח שלו".
בעמוד המיוחד שבו קוראי ynet כותבים מילות פרידה לנרצחים ולחללים, סופר על ענר: "גדלת להיות לא רק בחור יפה תואר, אלא גם ילד אמיץ וגיבור, עם נשמה מיוחדת, מנהיג ומוביל, ושנרצחת תוך כדי שהגנת בגופך על אנשים אחרים. אתה דוגמה ומופת לאיך מנהיג צריך להתנהג ולהוביל את המחנה. מקווה שדמותך תהווה השראה למנהיגים הבאים שלנו. השארת אחריך המון לבבות שבורים וגם לבבות שבזכותך החיים בהם ממשיכים לפעום. יודעת ובטוחה שגם עכשיו תמשיך ללוות אותם שם מלמעלה ולתת להם כוחות להמשך".