2 צפייה בגלריה
הכרזות בשומרון
הכרזות בשומרון
הכרזות בשומרון
(צילום: קומי אורי )
אחרי העימותים הרבים בין המתנחלים במאחז קומי אורי הסמוך ליצהר לכוחות הביטחון, שבמסגרתם לא פעם הותקפו כוחות הביטחון באבנים לאחר שניסו לאכוף את צו השטח הצבאי האסור, תלו הלילה (שני) תושבי המאחז כרזות הממוענות לאלוף פיקוד המרכז תמיר ידעי שבהן נכתב "אנחנו לא האויב".
העימותים בקומי אורי - כתבות נוספות:
הצו לסגירת האזור הוצא לפני כשנה וחצי בעקבות ריבוי האירועים האלימים שבהם תושבי קומי אורי שתקפו את כוחות הביטחון. בכל אותם אירועים נפתחה חקירה במשטרה - אך אף אחד מהם לא פוענח. בשיא האירועים הוחלט להוציא לגבעה צו שטח צבאי סגור - ומאז כל מי שעולה ויורד מהגבעה נבדק על ידי לוחמי מג"ב שנמצאים שם כדרך קבע.
2 צפייה בגלריה
הכרזות בשומרון
הכרזות בשומרון
הכרזות בשומרון
(צילום: קומי אורי )
המשפחות שמתגוררות במאחז טוענות להתעמרות ואמרו כי הן חיות במצור, מה שגורם לשיבוש בשגרת חייהם, ועל כן נתלו הכרזות ברחבי השומרון בניסיון להשפיע על ידעי להסיר את הצו מאזור המאחז. "גם אם היו במקום אירועי אלימות בעבר והמערכת רוצה לשים לדבר הזה סוף, יש צורה ודרך לעשות זאת מבלי לרמוס בענישה קולקטיבית את כל תושבי המקום שאינם מעורבים, כמו שעושים בכל שאר המדינה", טענו המשפחות במאחז.
מנגד טענו בארגון תג מאיר נמסר כי "מי שתוקף במשך שנים פלסטינים חפים מפשע ו/או מגבה אותם ומי שתוקף חיילי צה'ל ושוטרי מג"ב - מהווה איום על שלומה ובטחונה של מדינת ישראל לא פחות מכל אויב אחר".
בשבועות האחרונים החליטו המתנחלים, בהם שלוש משפחות שמתגוררות ביישוב, לצאת למאבק בכדי לבטל את הצו. הם אף פנו לחברי כנסת שהתבטאו בנושא, וחבר הכנסת אריאל קלנר מהליכוד אמר שיקיים דיון בנושא בימים הקרובים בוועדת החוץ והביטחון.