ארה"ב הודיעה הערב שאמריקנים שמחוסנים לנגיף הקורונה כבר לא יצטרכו לעטות מסכות בשטחים פתוחים, למעט במקרים של התקהלויות גדולות. בעדכון של ההנחיות פורסם שגם מי שטרם התחסנו לנגיף יהיו רשאים, במקרים מסוימים, להיות ללא מסכות.
המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) פרסמו עדכון להנחיות הקורונה - צעד נוסף בדרך לחזרה לשגרה בארה"ב. בשנה החולפת המלצת ה-CDC לאמריקנים הייתה לעטות מסכות בשטחים פתוחים - במידה והם נמצאים במרחק של פחות מ-2 מטר מאדם אחר. "במהלך השנה האחרונה השקענו זמן רב בלומר לאמריקנים מה הם לא יכולים לעשות, ומה אסור להם לעשות", אמרה ד"ר רושל ולנסקי, שעומדת בראש ה-CDC. "היום אני הולכת להגיד לכם כמה מהדברים שאתם יכולים לעשות אם אתם מחוסנים (בשתי מנות)".
1 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
(צילום: AP)
מי שהתחסנו בשתי מנות רשאים להיות ללא מסכות מחוץ לבית, בזמן פעילות ספורטיבית, במסעדות ובהתקהלויות בקבוצות קטנות בשטחים פתוחים. הם יוכלו גם לשהות ללא מסכות בחללים סגורים – כל עוד נמצאים איתם רק מחוסנים. "אם אתם מחוסנים אתם יכולים לחזור לעשות הרבה דברים שהפסקתם לעשות בגלל המגפה", אמרו ב-CDC. המלצת ה-CDC היא להמשיך לעטות מסכות בבתי הקולנוע, בתיאטראות, בקניונים ובמוזיאונים.
אמריקנים שאינם מחוסנים לא יחויבו לעטות מסכות בזמן פעילות ספורטיבית בשטח פתוח - כל עוד הם לבדם או עם אנשים שנמצאים בקפסולה שלהם. הם יכולים להיות ללא מסכות גם בהתקהלויות קטנות בשטחים פתוחים - כל עוד מלבדם כל האנשים מחוסנים.
העדכון פורסם בשעה שרוב האזרחים הבוגרים בארה"ב כבר קיבלו לפחות מנה אחת של החיסון. יותר משליש מחוסנים בשתי מנות. עם כניסתו לבית הלבן הציב לעצמו הנשיא ג'ו ביידן יעד – להזריק 100 מיליון חיסונים לקורונה ב-100 הימים הראשונים בתפקיד, ולא רק שהוא עמד במשימה הזו, אלא שהוא השלים אותה יותר מחודש לפני הדד-ליין. כעת ארה"ב הצטרפה לישראל - שהודיעה באמצע החודש על ביטול חובת המסכות בשטח פתוח.
מספר קורבנות הקורונה בארה"ב הוא הגבוה בעולם: יותר מ-570,000 איש מתו שם מהנגיף.