מיכאל נופה, תושב קריית ים בן 75, נכנס לשחות אמש (שלישי) בקריית חיים באזור השעה 19:00, ולא הצליח לחזור לחוף. לאחר כ-12 שעות הוא אותר בחיים, בלב הים, מרחק קילומטר מהחוף, כשמצבו טוב. בנו סיפר: "חשבתי שלא אראה יותר את אבא".
"לאורך כל שעות החיפושים סיפרתי לאמא שלי דברים אופטימיים בשביל שלא תישבר, אבל אני הייתי מאוד פסימי", סיפר בנו לב (43). "חשבתי שכבר לא אראה יותר את אבא. הייתה לי עדיין תקווה קטנה שאולי הוא הצליח לצאת מהים ונמצא במקום יותר מרוחק, אבל גם ידעתי שהוא עדיין לא יצר קשר", הוסיף.
4 צפייה בגלריה
מיכאל נופה
מיכאל נופה
"אני אדם שלא מפחד מהים והגלים". מיכאל נופה
(באדיבות המשפחה)
4 צפייה בגלריה
מיכאל נופה לאחר שחולץ
מיכאל נופה לאחר שחולץ
מיכאל נופה לאחר שחולץ
אתמול בערב הגיע מיכאל לחוף קריית ים ונכנס למים. בנו לב סיפר כי אמו התקשרה אליו בשעה 22:30, ואמרו לו כי אביו עוד לא שב מהים: "היא אמרה לי 'אני מודאגת'. נסעתי לחוף לחפש אותו. ידעתי איפה אבא משאיר את החפצים שלו על החוף, ואכן מצאתי שם את הבגדים והנעליים שלו. כשראיתי את זה הייתי בבהלה מטורפת, הבנתי את המשמעות, שאבי נמצא עדיין בתוך המים. שנים שאני מפחד שאבא ייכנס לים ולא ייצא, והנה הגיע לצערי הרגע הזה".
"התקשרתי למשטרה ודיווחתי", הוסיף הבן. "מיד הגיעו שוטרים ואמבולנס של מד"א. השוטרים החלו בסריקות נרחבות, ולאחר מכן הוזעק גם השיטור הימי. הם חיפשו כל הלילה. הצטרפתי לסריקות באזור המפרץ, אבל לא מצאנו אותו. עבר לנו בראש הנורא מכול".
לפנות בוקר שב הבן לב לביתו, כשהוא מבין שככל הנראה לא יזכה לראות שוב את אביו. "אחרי השעה 07:00 התקשר אליי שרון מהשיטור הימי, ואמר לי שמצאו את אבא שלי והוא בחיים. הוא נמצא באזור מפרץ חיפה, מרחק של קילומטר מהחוף. הבנתי מיד שזה נס גדול - אבא היה כל כך הרבה שעות בים ונשאר בחיים", אמר הבן לב.
"ניסיתי לחזור לחוף אבל גיליתי שאני לא יכול בגלל הזרמים", סיפר מיכאל לבני משפחתו. "שחיתי ושחיתי ולא נלחמתי בגלים, כדי לא לאבד כוחות", אמר. הבן לב הוסיף כי "לאבא שלי יש כושר טוב מאוד בגלל השחייה שלו בים. זה עזר לו מאוד כשהיה שם כל הלילה". מיכאל סיפר כי לא חשש לחייו: "הייתי בטוח בעצמי. שמרתי על רוגע. אם השוטרים לא היו מגיעים אליי בבוקר, אני מאמין שבשלב מסוים הייתי מצליח לחזור לבד לחוף. לא חששתי שאטבע למוות. אני אדם שלא מפחד מהים והגלים".
4 צפייה בגלריה
רס"ב עופר קרני שיטור ימי מחוז חוף
רס"ב עופר קרני שיטור ימי מחוז חוף
"שמחים שהאירוע הזה הסתיים בטוב". כוחות השיטור הימי שהגיעו לחלץ את מיכאל
(צילום: דוברות מחוז חוף)
חובשים ופרמדיקים של מד"א בדקו את נופה, שהיה בהכרה מלאה, ולאחר בדיקות רפואיות התברר כי הוא לא נזקק לפינוי לבית החולים. פרמדיק מד"א חגי קולטון סיפר: "חברנו לשיטור הימי וראינו גבר בשנות ה-70 לחייו בהכרה מלאה ובמצב בריאותי טוב. הוא סיפר לנו שהוא נכנס לים בחוף אמיגוס בקריית ים אתמול בערב בסביבות השעה 19:00, ולאחר שהחשיך ולא הצליח לשוב לחוף הוא נתפס על מצוף שהיה במים עד שאותר הבוקר על ידי השיטור הימי שסרק וחיפש אותו סמוך לקרית חיים. לאחר בדיקות רפואיות הכנתי לו קפה והשוטרים כיבדו אותו בעוגיות, והמתנו עד שבנו הגיע לקחת אותו. היינו בטוחים שאנחנו מגיעים לאירוע קשה של נעדר שנמשה לאחר שעות בים ואנחנו שמחים שהאירוע הזה הסתיים טוב".
לופה הוא פרופסור לפיזיקה, נשוי לטטיאנה, אב לשניים וסב לארבעה. הוא עלה לישראל מרוסיה עם משפחתו לפני חמש שנים. בני המשפחה מספרים כי מיכאל סבל מבעיות בריאות ולאחר עלייתו הקפיד לשחות בים על מנת לשפר את בריאותו ואת איכות חייו. בנו לב סיפר לאחר האירוע: "הרגשתי שקיבלתי את אבא במתנה. בכלל לא בטוח שהוא היה מצליח לחזור לבד לחוף, ואני שמח שהשוטרים הצליחו להגיע אליו ולחלץ אותו. מודה למשטרה ולמד"א על העזרה לאבא".
במשטרה ציינו כי מיד עם קבלת הדיווח על נעדר שנכנס לים, כוחות משטרה רבים מתחנת זבולון פתחו בסריקות לאיתורו תוך סיוע של מסוק משטרתי, יחידת הג'יפים וספינות השיטור הימי. במהלך הסריקות אותרו חפציו של הנעדר על חוף הים ולכן התמקדו הסריקות בים באמצעות יחידת השיטור הימי, מאחר ועלה חשש כי טבע. עם התחדשות החיפושים הבוקר איתרו שוטרי השיטור הימי במחוז חוף את הנעדר במרחק רב מקו החוף ומשו אותו לספינתם.
4 צפייה בגלריה
רס"ב עופר קרני שיטור ימי מחוז חוף
רס"ב עופר קרני שיטור ימי מחוז חוף
"כשהתקרבנו ראינו לשמחתנו שהוא בחיים". כוחות השיטור הימי שהגיעו לחלץ את מיכאל
(צילום: דוברות מחוז חוף)
רס"ב שרון מלכה, מפקד ספינת השיטור הימי במחוז חוף, סיפר: "יצאנו לסריקה עם אור ראשון. הפלגנו לכיוון קריית ים ובמרחק של כקילומטר מהחוף הבחנו בראש מבצבץ מהמים. הוא לא זז וחשבנו כי אולי הוא כבר לא בחיים. כשהתקרבנו ראינו לשמחתנו שהוא בחיים. משינו אותו לספינת המשטרה כשהוא תשוש אבל במצב בריאותי טוב".
במשטרה מדגישים את החשיבות של רחצה בטוחה בים, בדגש על רחצה בשעות היום ובחופי רחצה מוכרזים עם שירותי הצלה, השארת איש קשר בחוף, נשיאת מכשיר טלפון נייד במתקן אטום למים ככל שניתן ושחייה בקרבת החוף.