ועדת הכנסת אישרה היום (ה') בתום דיון סוער את מינויו של ח"כ ווליד טאהא מרע"מ ליו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה. הוא מחליף בתפקיד את ח"כ סעיד אלחרומי שהלך לעולמו בחודש שעבר בגיל 49. שישה חברי כנסת תמכו במינויו של טאהא לתפקיד לעומת ארבעה שהתנגדו.
חברי הכנסת שלמה קרעי (הליכוד), שמחה רוטמן ואורית סטרוק (הציונות הדתית) טענו בדיון כי ח"כ טאהא הוא נציג של מפלגה תומכת טרור. ח"כ רוטמן הגדיל לעשות ואף השווה בין צום גדליה שחל היום לשיתוף הפעולה של רע"מ עם הממשלה בראשות נפתלי בנט.
3 צפייה בגלריה
וואליד טאהא מרע"מ מגיע לפגישה בכפר המכבייה
וואליד טאהא מרע"מ מגיע לפגישה בכפר המכבייה
ח"כ טאהא
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
דיון ועדת הכנסת
דיון ועדת הכנסת
חברי הכנסת שהשתתפו בדיון הסוער
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
"הסיטואציה של צום גדליה היא לקח היסטורי שצריך ללמוד. גדליה, שאת הירצחו אנחנו מציינים, קיבל אזהרות מקדימות שישמעאל בן נתניה מתכנן את הרצח שלו בשיתוף פעולה עם אויבי ישראל. זה היה המודיעין המוקדם שהיה לו, וגם הציעו כל מיני מנגנונים שיסכלו את הרצח שלו", אמר ח"כ רוטמן.
הוא הוסיף: "שיתוף פעולה עם אויבי ישראל כדי לקחת את השלטון, אין יום יותר מתאים לדבר על זה מאשר בצום גדליה. ההתבטאויות, האידיאולוגיות, התפישות של חברי רע"מ כולה ושל ח"כ טאהא בפרט, לא שמות אותם בצד של אוהבי ישראל אלא בצד של שונאי ישראל, של תומכי הטרור, של המחבלים שברחו מהכלא".
3 צפייה בגלריה
שמחה רוטמן בועדת הכנסת
שמחה רוטמן בועדת הכנסת
"ההתבטאויות שמות אותם בצד של שונאי ישראל". ח"כ רוטמן
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
ח"כ סטרוק אמרה לנוכח התנגדותה למינוי: "ח"כ ווליד טאהא לא יהיה אחראי על מי אמור ללכוד ולתפוס ולתפעל את בתי הסוהר שבהם נמצאים מחבלים שהוא תומך בהם. אתם נותנים בידיו סמכויות נרחבות ביחס לנושאים נוספים במדינת ישראל". ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן) השיב: "לנהל ישיבות". ח"כ סטרוק: "בוא לא נקל ראש בעניין הזה". ח"כ גינזבורג התרעם: "זו בושה, בושה וחרפה".
ח"כ סטרוק המשיכה בשלה: "אתם בושה. אתם מאפשרים למפלגה תומכת טרור להחזיק אתכם בגרון, כמו שאמר מנדלבליט. אתם מאפשרים למנוע מכם כל מיני פעולות כדי לא להרגיז אותם. בימים האלה אתם משקמים את עזה ומוחקים את הישגי 'שומר החומות' תחת אש".
ח"כ טאהא אמר בתגובה כי לכמה חברי כנסת יש בעיה עקרונית עם חלוקת ההשפעה והמשאבים של הציבור הערבי. לדבריו, "אלו אנשים חשוכים שחיים בעבר. אנחנו אזרחים שחיים על אדמתנו, שנבחרנו על ידי ציבור ששלח אותנו לכנסת. אני לא שמח על קבלת התפקיד עקב אובדן חבר יקר. אני אנהל את הוועדה בצורה ממלכתית. כל הנושאים יטופלו באופן מקצועי ללא משוא פנים. אני לא שייך לאנשים גזענים, אני בז להם ולא מתייחס לדבריהם".