חמאס הודיע אחר הצהריים (יום ג') על חיסולו של איימן נופל, מפקד חטיבת המרכז בגדודי עז א-דין אל-קסאם - הזרוע הצבאית של חמאס. הוא נהרג בתקיפה של צה"ל במחנה הפליטים אל-בורייג' במרכז הרצועה. נופל הוא הגורם הבכיר ביותר בחמאס שחוסל מתחילת המלחמה.
במערכת הביטחון מוגדר נופל כ"טופ 5" של צבא חמאס, כשמתחתיו המח"טים ומעליו בכירי הזרוע הצבאית. גם במבצעים קודמים ברצועת עזה, בהם "צוק איתן" ב-2014, הוא נחשב ליעד חיסול של ישראל.

5 צפייה בגלריה
הבכיר ביותר בחמאס שחוסל מתחילת המלחמה
הבכיר ביותר בחמאס שחוסל מתחילת המלחמה
הבכיר ביותר בחמאס שחוסל מתחילת המלחמה
5 צפייה בגלריה
הלוויתו של איימן נופל
הלוויתו של איימן נופל
מסע ההלוויה של נופל
מעט אחרי הודעת חמאס פרסם צה"ל תיעוד של התקיפה שבה חוסל נופל. בהודעת צה"ל נמסר כי מטוסי קרב, בהכוונה מודיעינית של שב"כ, חיסלו את הבכיר שהכווין את יעדי הירי הרקטי של חמאס. צה"ל מסר כי בעברו עסק נופל בייצור ופיתוח של אמצעי לחימה, לקח חלק בתכנון ובביצוע פיגועים רבים ואף היה שותף בתכנון חטיפתו של גלעד שליט. נופל, בן 58, היה מהבכירים הדומיננטיים ביותר בחמאס ומקורב למוחמד דף.
הבוקר נהרג ברצועה פואד אבו-בטיחאן, ראש רשות המעברים והגבולות של חמאס בעזה. אבו-בטיחאן, שהיה בן 55 במותו, חוסל בתקיפות של צה"ל סמוך לביתו במחנה הפליטים א-נוסייראת. בתוך כך, אחר הצהריים הודיע חמאס כי שצה"ל הפציץ את בית אחיו של איסמאעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס. לטענת חמאס בבית יש הרוגים, ובהמשך דווח כי אחיו ואחיינו של הנייה נהרגו לצד 12 בני משפחה נוספים.

5 צפייה בגלריה
 כל בכירי חמאס שחוסלו עד כה
 כל בכירי חמאס שחוסלו עד כה
כל בכירי חמאס שחוסלו עד כה
לאורך השנים פעל נופל להגדלת שיתוף הפעולה של חמאס עם הג'יהאד האיסלאמי, וארגוני הטרור האחרים ברצועה. בחודש יוני האחרון התראיין לרשת אל-ג'זירה, ואמר כי החמ"ל המשותף של הארגונים מהווה "מודל מעשי ויעיל לאחדות ציר ההתנגדות". לדבריו, "פיתחנו מודל מעורר השראה זה כדי להוות מסגרת מקיפה לכל כוחות ההתנגדות בכל זירות וחזיתות העימות עם האויב".
נופל נולד במחנה אל-בורייג' ולאורך השנים שימש בתפקידים צבאיים משמעותיים בחמאס. הוא נחשב למי שהוביל את הפעולות הצבאיות של הארגון בשתי האינתיפאדות. בין השאר הוא גם היה מפקד יחידת המודיעין של הזרוע הצבאית. בנוסף הופיע בסרטוני תעמולה רבים של חמאס.
5 צפייה בגלריה
איימן נופל בהלווית אחיין שלו שנהרג לפני חודשיים בהפגנות השיבה על הגבול של עזה
איימן נופל בהלווית אחיין שלו שנהרג לפני חודשיים בהפגנות השיבה על הגבול של עזה
נופל (בעיגול), בהלוויית אחיין שנהרג לפני חודשיים במהומות בגבול הרצועה
נופל היה אחד האחראים לפיצוץ גדר הגבול ברפיח ב-2008, ובאותה שנה נתפס במצרים והואשם בתכנון פיגועים. הוא הצליח לברוח מהכלא ב-2011, בפרוץ המהומות שהביאו להפיכה במצרים ולהדחתו של הנשיא חוסני מובארק. לבסוף הצליח נופל להסתנן חזרה לרצועת עזה דרך המנהרות ברפיח. כששב זכה לקבלת פנים חמה ברצועה.
שנה אחרי שחזר לרצועה דרשה מצרים מחמאס את הסגרתם של נופל ושני בכירים נוספים, אחרי מתקפה שבה נהרגו חיילים מצרים. הפלסטינים דיווחו כי חמאס הסכים למסור אותם למצרים, אך השלושה סירבו להסגיר את עצמם מחשש שיעברו עינויים.