משרד הבריאות הפלסטיני הודיע הערב (שישי) כי ישראל תחסן 100 אלף פועלים שעובדים בשטחה. הסיכום עם רמאללה הושג בעקבות פגישה של הדרגים המקצועיים הבוקר בין צמרת משרדי הבריאות הישראלי לפלסטינים.
2 צפייה בגלריה
חיסוני קורונה ברמאללה
חיסוני קורונה ברמאללה
חיסוני קורונה ברמאללה
(צילום: AP)
משרד הבריאות הפלסטיני ביקש מהנוכחים במפגש, בהם פרופ' חזי לוי, ד"ר שרון אלרעי פרייס ופרופ' נחמן אש, להכיר בתעודת המתחסן הפלסטינית וסוכם לשתף פעולה ברמה המקצועית כדי למנוע את הפצת המוטציות של הקורונה.
סוגיית חיסון הפלסטינים שעובדים בישראל נמצאת על השולחן כבר זמן מה בעקבות לחץ מצד הרשות הפלסטינית, שהבהירה כי אין הגיון אפידמיולוגי שאותם עובדים שחוצים מדי יום משטחי הרשות לשטח הישראלי (אך גם ביהודה ושומרון - א"ל) לא יחוסנו. לפיכך, בשבוע האחרון התכנסו הגופים הרלוונטיים בישראל תחת מתאם פעולות הממשלה בשטחים ובהשתתפות משרד הבריאות וגופי הביטחון האחרים לבחינת תוכנית פעולה אפשרית לחיסון הפלסטינים שעובדים בישראל. עבודת המטה הוכנה וכעת נותר לקבל את אישור הדרג המדיני. על פי גורמים ישראלים, ישנה נכונות חיובית לסייע בהיבט הזה והנושא נמצא בבחינה.
בשבוע הקרוב צפוי להגיע משלוח גדול של חיסוני קורונה מחברת מודרנה, אף שיש בישראל מלאי מספיק מחברת פייזר. עד כה הגיעו לישראל רק כ-100 אלף מנות חיסון של מודרנה שטרם נעשה בהן שימוש. בהמשך צפויות להגיע מנות חיסון נוספות של החברה. ישראל התכוונה לחסן במנות הללו את העובדים הפלסטינים השוהים בארץ כחוק. עם זאת, בהמשך שוקלים לחסן במנות הללו גם ילדים בגילים 12 עד 16, בהתאם לתוצאות המחקר של מודרנה.
2 צפייה בגלריה
חיסון לקורונה בשטחי הרשות הפלסטינית
חיסון לקורונה בשטחי הרשות הפלסטינית
חיסוני מודרנה ברשות הפלסטינית
(צילום: AP)
משרד הבריאות הישראלי הודיע היום כי "מתוך הבנה שישראל והפלסטינים חיים בתא שטח אחד והעובדה שהתפשטות הקורונה ברשות הפלסטינית עלולה להשפיע גם על מצב התחלואה בקרב תושבי ישראל, בכירי המשרד ביקרו בחמ"ל הבריאותי ושמעו הערכת מצב על החולים ברש"פ, נתוני התחלואה ברשות, החקירות האפידמיולוגיות המתקיימות והמחקרים המתבצעים. כמו כן, ביקרו בבית החולים בעיר ובמחלקת הקורונה".
באחרונה נמתחה ביקורת על ישראל ש"יושבת על מלאי חיסוני מודרנה" בשעה שהעולם משווע לחיסונים אלו. בסוכנות בלומברג נכתב בשבת שעברה כי שיעור המתחסנים לנפש בישראל הוא הגבוה בעולם, אך בכל זאת ההיצע גבוה מהביקוש. לישראל חוזים לקבלת מיליוני מנות מהחיסון שפיתחו פייזר וביונטק בתמורה להעברת מידע על המתחסנים. לפי אלי גלעד, בכיר במשרד הבריאות ובמחלקה למאבק בקורונה המצוטט בכתבה, "כמות החיסונים ממודרנה בישראל היא מאוד קטנה", ולא שווה להכניס חיסון נוסף לתפוצה כשהמדינה משתמשת במיליוני מנות של פייזר.