1 צפייה בגלריה
הרב אליהו ישראלי
הרב אליהו ישראלי
חשוד בעבירות מין. הרב אליהו ישראלי
המשטרה עצרה אתמול (רביעי) את הרב אליהו ישראלי (38) מבית שמש, בחשד שביצע עבירות מין בכמה תלמידים ותלמידות בזמן שעבד כמנהל בית ספר במוסקבה בין השנים 2012 ל-2015. נגד הרב הוגשו לפחות שלוש תלונות.
המשטרה ניהלה במשך זמן מה חקירה סמויה נגד החשוד, שעובד בתחום החינוך כבר 16 שנה, ואתמול כאמור הוא נעצר בשעות הבוקר בזמן שנפגש עם אחד המתלוננים נגדו. הרב מכחיש את כל החשדות נגדו וטוען שאם נגע בתלמיד כלשהו זה היה מתוך חיבה, ולא מתוך כוונה לבצע בו עבירת מין.
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של החשוד בשמונה ימים, בטענה כי קיימת עילת מעצר בשל מסוכנות, חשש לשיבוש חקירה והחשד לניצול יחסי מרות. בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרו בחמישה ימים, והשופט דב פולוק קבע כי קיים חשד סביר שהוא ביצע את המעשים. בנוסף הוא התיר לפרסם את שמו.
סנגורו של הרב ישראלי, עו"ד מיכאל טפירו, טען כי מדובר ב"עלילות דם ותלונות סרק", וביקש לאסור את הפרסום בטענה שמדובר בקהילה חרדית, ולכן נזק ייגרם לאשתו וילדיו. עוד טען כי המתלונן שעמו נפגש הרב צילם את הפגישה ואת המעצר, והפיץ זאת "לכל העולם" בכוונה לגרום נזק לשמו. המשטרה התנגדה לאיסור הפרסום על מנת להגיע למתלוננים נוספים.