מהגר בלתי-חוקי שהשתקע בבלגיה היה בטוח שקנה את עולמו כשהתברר לו שכרטיס הגירוד שרכש במסגרת משחק לוטו מקומי הוא הכרטיס הזוכה ב-250 אלף אירו. אבל מאז העניינים הסתבכו: הצעיר בן ה-28, שהגיע לבלגיה מאלג'יריה, אינו מצליח לקבל את הכסף משום שאין לו מסמכים מזהים או חשבון בנק, וניסיון של חבריו לאסוף בשמו את הפרס אף הסתיים במעצר.
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה כרטיס גירוד
אילוסטרציה כרטיס גירוד
המהגר רוצה להשתקע בבלגיה: "אחפש אישה, אבל לא עם הכסף - עם הלב"
(צילום: shutterstock)
הצעיר האלג'יראי קנה את הכרטיס הזוכה בעלות של חמישה אירו בעיר הבלגית ברוז', וכשהתברר לו ששפר עליו גורלו – מיהר למטה של חברת ההגרלות כדי לאסוף את הפרס המשנה-חיים. אלא שאז התברר לו שלפי החוק הוא לא יוכל לקבל את הכסף במזומן, אלא אך ורק לחשבון בנק, ובשל מעמדו המשפטי הוא אינו יכול לפתוח חשבון שכזה.
המהגר, ששמו לא נחשף ושסיפורו זכה בימים האחרונים לסיקור ברחבי אירופה, ניסה לגלות יצירתיות ולשלוח את אחד מחבריו לקבל עבורו את הפרס, אולם אז נעצרו החבר ושניים נוספים בחשד שגנבו את הכרטיס. רק אחרי שהסבירו את הדברים שוחררו.
2 צפייה בגלריה
סטויאן סטויימנוב בית קפה בכפר צורקבה ב בולגריה בולגרים מכורים ל כרטיסי גירוד
סטויאן סטויימנוב בית קפה בכפר צורקבה ב בולגריה בולגרים מכורים ל כרטיסי גירוד
המהגר הגיע לבלגיה דרך ספרד וצרפת. הוא כבר לא ימשיך לבריטניה
(צילום: AFP)
כעת מוחזק הכרטיס על-ידי בית משפט בברוז', ועורך דינו של המהגר סיפר שהרשויות בבלגיה הבטיחו שלא יגרשו אותו לפני שיקבל את כספי הזכייה. המהגר עצמו אמר לתקשורת הבלגית שכעת הוא מקווה להשתקע בבלגיה ולהקים בה משפחה: "כשאקבל את הכסף אני מתכוון לקנות לי מקום לגור בו בבלגיה. אחפש אישה, אבל אותה לא אוכל למצוא בעזרת הכסף – אלא בעזרת הלב".
הצעיר האלג'יראי הגיע לבלגיה לפני כארבעה חודשים, אחרי מסע שכלל הפלגה בסירה לספרד ומשם הגעה לצרפת. במקור תכנן הצעיר לסיים את מסעו בבריטניה.