2 צפייה בגלריה
עומסים בנתב"ג בצל העלייה בתחלואת הקורונה
עומסים בנתב"ג בצל העלייה בתחלואת הקורונה
דגש על הנעשה בנתב"ג
(צילום: אבי חי)
אכיפה הדוקה לצד הסברה בצל החשש מזינוק מחודש בתחלואה: שנה אחרי שאזרחי ישראל נכנסו לסגר השני למשך שלושה שבועות בגלל התפשטות מגפת הקורונה, נערכים במשרד לביטחון הפנים ובמשטרה למשימות המורכבות של חגי תשרי שיצוינו הפעם עם הגבלות פחות נוקשות. 16 אלף שוטרים יתמודדו עם האתגרים בחודש הקרוב - גם אל מול הניסיון למנוע זינוק בתחלואה וגם כדי לבלום חיכוך בין יהודים לערבים בזירות מועדות.
במהלך היום (ג') התקיימה סדרת דיוני היערכות בראשות השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי ובכירים נוספים וסוכם על נקיטת כמה פעולות לקראת החגים.
המשטרה תנהל הידברות של מפקדי התחנות והמרחבים עם כל ראשי הקהילה החרדית במטרה לצמצם את ההתקהלויות בבתי הכנסת, לעודד תפילות באוויר הפתוח ולהקפיד על עטיית מסכה. במקביל, המשטרה תמפה את הישיבות ובתי הכנסת הגדולים שבהם צפויות התקהלויות רבות משתתפים במטרה לבצע אכיפה חכמה והסברה רחבה בכלים מגוונים.
2 צפייה בגלריה
קובי שבתאי, עמר בר לב
קובי שבתאי, עמר בר לב
המפכ"ל שבתאי והשר בר-לב
(צילום: אלכס קולומויסקי, הדר יואביאן)
המפכ"ל שבתאי הדגיש את הצורך בפעילות מודיעינית וחקירתית נגד זיופי אישורי התו הירוק בדגש על נמל התעופה בן גוריון, והטיל את המשימה על יחידת ההונאה של מחוז מרכז. המשטרה תגביר באופן משמעותי את נוכחותה בנמל, ותבצע אכיפת עטיית מסכות לצד הסברה בדבר חובות החוזרים לארץ.
בסיכום של המשרד לביטחון הפנים, המשטרה ומשרד התחבורה נקבע כי השבים מהתפילות מאומן שבאוקראינה יחזרו לבתיהם בהסעות ייעודיות שיעמדו לרשותם, וזאת כדי למנוע את נסיעתם בתחבורה הציבורית. כוחות גדולים ייקחו חלק במבצע אכיפה ממוקד לאכיפת בידוד של השבים מאומן.
המשטרה תאכוף ותאבטח את התפילות בכותל המערבי בירושלים לפי המתווה שאושר ועומד על כ-8,000 מתפללים. כמו כן תיערך המשטרה לאפשר הקרנות של התפילות במקומות פתוחים בגזרת העיר העתיקה.
בנוסף, המשטרה תתגבר את כוחותיה בחגי תשרי באלפי לוחמי יס"מ ומג"ב ברחבי הארץ, בדגש על ערים מעורבות ובגזרת ירושלים, ובכלל זה מאמץ מרכזי ביום כיפור. בכל שנה המשטרה פועלת למנוע חיכוך בין יהודים לערבים בחגי תשרי, אולם בגלל ההתפרעויות במהלך מבצע "שומר החומות", הוחלט לתת לנושא דגש נרחב יותר ולהקצות כמות גדולה יותר של כוח אדם.