תושבת הקריות (44) תובעת פיצויים של עד 2.5 מיליון שקלים מעורך דין מוכר מהצפון, שלטענתה ניצל סיטואציה שבה קיימו יחסי מין כדי לצלם אותה בווידאו ולהפיץ את הסרטון. מאז הסרטון הופץ ברשת, והתגלגל גם לבני משפחתה ומעסיקה. "החיים שלי נהרסו", אמרה מ' בשיחה עם ynet.
1 צפייה בגלריה
מ' צולמה מקיימת יחסי מין ללא ידיעתה והסרטון הופץ ברשת
מ' צולמה מקיימת יחסי מין ללא ידיעתה והסרטון הופץ ברשת
"מרגישה שכשאני הולכת ברחוב אנשים מסתכלים עליי"
(צילום: גיל נחושתן)
בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט השלום בחיפה, נטען כי "הצדדים היו בעבר מכרים ונפגשו לעיתים למטרות חברתיות. במהלך שנת 2017, הנתבע נפגש עם התובעת יחד עם מכרה שלו בדירת התובעת". במהלך המפגש הצדדים שתו משקאות אלכוהוליים והתערטלו. "בשלב מסוים", כך נכתב, "התובעת והאישה השנייה החלו להתגפף, ובהמשך קיימו יחסי מין גם עם הנתבע, שצילם זאת באמצעות המכשיר הנייד שלו". לטענת מ', בסרטון שצולם היא עירומה לחלוטין ופניה חשופות, כך שניתן לזהותה בקלות ובבירור.
"התובעת ביקשה מהנתבע במפורש לא לצלם ולמחוק את אשר הספיק כבר לצלם", נכתב בתביעה. "ניתן לשמוע בסרטון כי הנתבע בקולו מבטיח לה כי אכן כך יעשה. התובעת סברה כי אכן הנתבע עמד בהבטחתו ומחק את הסרטון".
בחלוף שלוש שנים, במהלך שנת 2020, בנה בן ה-14 של התובעת חזר בוכה מהפנימייה ומסר לאימו כי חבריו ראו את הסרטון ולעגו לו. בהמשך, מפאת הבושה, עזב את הפנימייה והלימודים. בנה הגדול גם עזב את הבית לאחר שחבריו סיפרו לו כי ראו את אימו בסרטון אינטימי.
לדברי מ', גם מעסיקה קרא לה לשיחה, ומסר לה כי ראה סרטון אינטימי שלה ברשת. "מפאת הבושה סיימה התובעת את עבודתה במקום". בשיחה עם מ' היא נשמעה נסערת ופגועה כשתיארה את הסיוט הנורא שעובר עליה. "הסרטונים האלו זו מגיפה ואני אחת הקורבנות שלה. לא האמנתי בחיים שיקרה לי דבר כזה. אני מרגישה כמי שעוברת אונס ציבורי", סיפרה.
באשר לנסיבות צילום הסרטון היא סיפרה: "הוא צולם בשנת 2017 כשהייתי בת 38. כשהיינו באותו מפגש ראיתי אותו משחק עם הטלפון וחשבתי שהוא מקליד לחבר או מצלם תמונות רגילות, וביקשתי ממנו בכל למקרה למחוק את מה שצילם. לא ידעתי שהוא צילם סרטון ולא מחק".
בחלוף שלוש שנים היא נקראה כאמור גם לשיחה אצל המעסיק שלה. "בשנת 2020 עבדתי כמזכירה ראשית במעבדה גדולה. בערב הייתי בבית עם הילדים. המעסיק שלי התקשר אליי וביקש שאצא החוצה. נכנסתי אליו לרכב, והוא אמר לי: 'אני לא יודע איך להגיד לך את זה, אבל מרגיש שאני חייב לעשות את זה כי אני לא חושב שאת יודעת".
"אמרתי לו בסדר", סיפרה. "הוא שאל: 'את בטוחה שאת מוכנה?', והשבתי בחיוב". לדבריה הוא הוציא את הטלפון, נכנס לגלריה והציג לה את הסרטון שבו היא מופיעה. "הסתכלתי ובאותו רגע הרגשתי שאני מתה מרוב בושה. לא ידעתי מה להגיד, ואז אמרתי: 'זה היה מזמן, עוד כשהייתי ילדה', אבל זה לא היה. הוא סיפר לי שזה רץ בקבוצות וואטסאפ. התפטרתי ועזבתי את העבודה. עד היום אני לא עובדת בחוץ, אלא רק בבית".
מ' סיפרה שהאירוע השפיע גם על מערכת היחסים שבה הייתה. "היה לי באותו זמן בן זוג שעמדנו להתחתן, פרק ב'. הייתי חייבת לספר לו כי עמדתי להתלונן במשטרה. סיפרתי לו, והוא לא האמין שזה לא צולם בזמן שהיינו יחד. הוא לקח את זה קשה, ובסוף נפרדנו".
על הדרך שבה הכירה את עורך הדין סיפרה: "אני גרושה, וחיפשתי חבר לקשר. הכרנו באתר הכרויות, והוא שיקר לי שהוא לא נשוי. יצאנו לדייט, היה לנו קטע מיני, ובהמשך כשנודע לי שהוא נשוי ניתקתי איתו קשר. דחיתי אותו ולא הסכמתי שניפגש". ביום הצילום של הסרטון שלדבריה הרס את חייה, הוא התקשר אליה בצהריים וביקש לקפוץ לקפה עם ידידה. "לא יודעת למה הסכמתי. הוא הגיע עם בחורה שהייתה לבושה חשוף, שתינו יין והעניינים זרמו".
"כשהיא ואני עשינו מה שעשינו הוא החזיק את הטלפון וחשבתי שהוא כותב למישהו הודעה. ביקשתי ממנו שימחק, הוא השיב 'כן, כן'. הם הלכו ומאז ועד 2020 לא ידעתי שהסרטון הזה קיים", היא מספרת. "מאז אני חיה בסיוט. אני מרגישה שכשאני הולכת ברחוב אנשים מסתכלים עליי. זו תחושה מאוד קשה, ממש כמו אונס יום-יומי".
בכתב התביעה שהגישה באמצעות עו"ד אריאל יום טוב, צוין כי לאחר שנודע לה על הסרטון המיני, "יצרה התובעת קשר עם הנתבע וביקשה ממנו לפעול למחוק הסרטון מהרשת ולתת לה פיצוי על הנזק שנגרם לה. בשיחות עם התובעת, הנתבע לא הכחיש כי צילם הסרטון עם המכשיר הנייד שלו אולם הכחיש כי הוא זה שהעביר או העלה במישרין למרשתת את הסרטון".
עוד נטען כי "הנתבע אמר כי הוא עורך דין מכובד ונשוי ולא היה מעוניין כי סרטון אינטימי ומיני בו הוא מופיע וקולו נשמע יופיע ברחבי המרשתת". בחודש נובמבר 2020 פנתה מ' למשטרה והגישה תלונה נגד עורך הדין. למיטב ידיעתה של מ', אין עדיין החלטה באשר להגשת כתב אישום פלילי.
עו"ד אריאל יום טוב, המייצג את האישה שתובעת  את עורך הדיןעו"ד אריאל יום טוב
בתביעה נכתב כי הסרטון המדובר "מופץ ברחבי הרשת לכל עבר ולא ניתן להסירו מאחר וכל פעם הוא מופיע תחת אתר פורנו אחר, וכמו כן מופץ גם בטלגרם". עוד נכתב: "בעקבות מחדליו ומעשיו של הנתבע, התובעת החלה לסבול מבעיות נפשיות לרבות דיכאון, חוסר שינה, מחשבות חוזרות על האירוע, פחד להירדם וחשש שיזהו אותה מהסרטון. היא מטופלת בקביעות בתרופות פסיכיאטריות".
מ' ביקשה להעביר מסר לציבור הגברים: "אם אתה מקבל לטלפון שלך סרטון שהוא מאוד אישי אל תפיץ אותו, כי זה עשוי לפגוע בבן אדם. ניסיתי להתאבד בגלל מה שעשו לי, והדברים האלה הורסים אנשים בדקה. לילדים שלי יש שריטה עמוקה בלב, הם שונאים אותי, ולדעתי הם לא יסלחו לי".
לבחורות היא מבקשת לומר: "אל תסמכו על הגברים. אם אתן רואות שהוא מרים טלפון ומצלם, והוא מציע לעשות סרטון ביניכם, אל תסכימו בשום אופן. בסוף הסרטונים האלה תמיד יוצאים החוצה. זה הורס חיים שלמים". נציגה של מ', עו"ד אריאל יום טוב, אמר: "במעשיו הנלוזים, הנתבע פגע במרשתי באופן קשה בפרטיות. בעקבות הפצת הסרטון האינטימי נהרסו חיי של מרשתי וחיי משפחתה. היא תיאלץ להמשיך ולהתמודד עם ההשלכות עוד שנים רבות".
עו"ד שקיב עלי המייצג את עורך הדין הנתבעעו"ד שקיב עלי
כתב ההגנה טרם הוגש. עו"ד שקיב עלי, שמייצג את עורך הדין הנתבע, אמר: "הנתבע דוחה מכל וכל את המיוחס לו בכתב התביעה שכל תכליתה היא סחיטת כספים תוך ניצול העבודה כי מדובר בעורך דין ידוע החושש מכל פגיעה בשמו הטוב ובמוניטין המקצועי שצבר על פני השנים. הגשת התביעה כעת ובחלוף מספר שנים ולאחר שהנתבע צבר לעצמו מוניטין רב, מחזקת את הסברה כי מדובר בתביעת סחיטה תוך ניצול המעמד הרם אליו הגיע הנתבע כעת. על רקע הנטען בכתב התביעה ברור לכל בר בי רב כי רק לתובעת קיים אינטרס עסקי לשווק את עצמה ברשתות".
ממשטרת ישראל נמסר: "בעקבות התלונה שהתקבלה נפתחה חקירה ובהתאם לתשתית הראייתית שבה הוחלט על גניזתה. לאחר שהוגש ערר, הוחלט על פתיחת התיק מחדש לצורך בחינה נוספת במטרה להגיע לחקר האמת, אולם גם בסיום פעולות נוספות לא הבשיל התיק לכדי העברתו לדין והוא נגנז".