קבוצת סטודנטיות איראניות עלולה לעמוד לדין בעקבות קליפ שצילמה לרגל סיום הלימודים, והפך לוויראלי ברשתות החברתיות. כך דיווח היום (רביעי) הגרדיאן הבריטי.
בקליפ מופיעות 11 סטודנטיות מאוניברסיטת א-זהרה בעיר בושהר. הקליפ, שבו הן רוקדות ורוכבות על אופנוע, הכעיס את השמרנים באיראן. בשנים האחרונות דיווחו ארגוני זכויות אדם בכמה מקרים על מעצרן של נשים שרקדו בפומבי, ו"הפרו את חוקי הצניעות" שחלים במדינה.

נשיאת האוניברסיטה בבושהר אמרה לסוכנות הידיעות האיראנית ISNA כי הסרטון נעשה ללא תיאום עם האוניברסיטה, וללא אישורה, ולכן מדובר ב"פעילות בלתי חוקית". לדברי הנשיאה, האוניברסיטה תפתח בהליך משפטי נגד הסטודנטיות שהצטלמו בקליפ.
בגרדיאן נכתב כי עורכי דין לזכויות אדם מאמינים שהודעת האוניברסיטה, לפיה הסטודנטיות "עברו על החוק", מגיעה בעקבות לחץ של הרשויות. "אין חוק ספציפי שאוסר עליהן לרקוד או לרכוב על אופנועים", צוטט חוסיין ראיסי, עורך דין לזכויות אדם. לדבריו, מדובר בניסיון של השלטון לפגוע בסטודנטיות באיראן, שהראו את כוחן במהלך "מחאת החיג'אב" שסחפה את המדינה. "הצעירות האלה פשוט חוגגות את ההישגים שלהן, וכל איום משפטי הוא אבסורד".