במרכז הרפואי לגליל בנהריה נקבע אמש (ו') מותו של ילד בן 3, מוחמד סואעד, שנשכח ברכב נעול בכפר סלאמה שבמועצה האזורית משגב. הוא פונה לבית החולים על-ידי צוות של מד"א תוך כדי ביצוע פעולות החייאה, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.
מנהל מיון ילדים בבית החולים בנהריה, ד"ר איתמר מונצ'ק, מסר כי הפעוט הובא במצב אנוש, ללא דופק וללא נשימה, תוך כדי פעולות החייאה ולאחר שעבר על-ידי מד"א החייאה בשטח במשך כ-50 דקות. הרופאים בבית החולים המשיכו בפעולות ההחייאה כ-30 דקות נוספות, אך נאלצו בסופו של דבר לקבוע את מותו.
1 צפייה בגלריה
מחמד סואעד ילד בן 3 נפטר לאחר שהושאר ב רכב מכונית
מחמד סואעד ילד בן 3 נפטר לאחר שהושאר ב רכב מכונית
מוחמד סואעד שנשכח ברכב במועצה האזורית משגב
ממד"א נמסר כי הדיווח על האירוע התקבל במוקד 101 בשעה 17:03. הילד שהיה מחוסר הכרה הובא למרפאה מקומית בכפר ומשם פינו אותו חובשים ופרמדיקים של הארגון לבית החולים.
חובשי מד"א אימן בדארנה ואריאל שניידר סיפרו: "כשהגענו למרפאה חברנו לצוות הרפואי שהעניק טיפול רפואי ראשוני וביצע פעולות החייאה בילד שהיה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. סיפרו לנו שהוא היה זמן ממושך בתוך רכב סגור. המשכנו את הטיפול הרפואי ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה".
במשטרה מסרו כי חוקרים הגיעו למקום שבו נשכח סואעד ופתחו בחקירה שבמסגרתה גבו עדויות ואספו ממצאים.
לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מאז שנת 2010 נשכחו או ננעלו ברכב 880 ילדים. 32 מהמקרים הסתיימו במות הילד.
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מסרה: "אנחנו רואים עלייה מדאיגה במקרי שכחת הילדים ברכב. מחקרים מראים ששכחה ברכב יכולה לקרות לכל אחד ולרוב זה מתרחש במצבים של לחץ ויציאה מהשגרה. בתקופה זו כשכולנו חווים מתח והשגרה שלנו משתנה חדשות לבקרים, הסיכון לשכחה עולה. בימים חמים, כמו אלו הצפויים בשבוע הבא, הרכב מתחמם במהירות עד לטמפרטורה של 70 מעלות. לכן אנחנו מפצירים בהורים, אל תאמרו 'לי זה לא יקרה' - אמצו הרגל מציל חיים. פתחו את הדלת האחורית בסוף כל נסיעה, דברו עם בן או בת הזוג בהגעה ליעד, השאירו חפץ חיוני במושב האחורי או התקינו תזכורת בנייד. זה באחריותנו למנוע את המקרה הבא".
פורסם לראשונה: 17:58, 24.07.20