1 צפייה בגלריה
חייל סמל ראשון אילוסטרציה
חייל סמל ראשון אילוסטרציה
חשד: לוחם הוציא פלסטיני מרכבו, הפשיט אותו, צילם וקילל. אילוסטרציה
(מתוך אתר צה"ל)
פרסום ראשון: המשטרה הצבאית עצרה בתחילת השבוע לוחם צה"ל שחשוד בהתעללות ובביזה של פלסטיני בכפר ליד יריחו במהלך פעילות מבצעית. לפי החשד, הלוחם, שמשרת ביחידה קרבית בפיקוד מרכז, ביצע את העבירות לפני כחודשיים. הוא נעצר רק השבוע מאחר שהתלונה הגיעה למצ"ח רק לאחרונה ונבדקה בטרם המעצר. בית הדין הצבאי במחנה נווה צדק שבשרון האריך את מעצרו של הלוחם עד היום (רביעי), ועל פרטי זהותו הוטל צו איסור פרסום.
לפי התלונה, הלוחם וחייל נוסף בכוח שפעל בכפר הכו את הפלסטיני, גרמו לו לפציעות וגנבו ממנו כסף וטלפון נייד. לפי שעה, החייל השני לא נעצר. החייל מכחיש את המעשים המיוחסים לו למרות שעל פי החשד הם תועדו במצלמה. בתלונה נכתב כי הלוחמים עצרו את המכונית שבה נסע הפלסטיני עם שתי נשים וגבר נוסף ליד יריחו, הוציאו אותו מהרכב, ערכו חיפוש על גופו, הפשיטו אותו, צילמו וקיללו אותו. בהמשך, לפי החשד, הכו ובעטו בו.
בהחלטה להאריך את המעצר כתב השופט הצבאי כי קיים יסוד סביר לחשדות אך אין להתעלם גם מהפגמים בחומר החקירה. עו"ד חי הבר, שמייצג את הלוחם מטעם ארגון חננו, מסר בתגובה: "לא רק שלא נבדקה אמיתות התלונה כלל, גם לא טרחה היחידה החוקרת לבדוק טענת אליבי של מרשי לפיה בזמנים שרלוונטיים בכלל היה בבסיס ולא היה בפעילות מבצעית".
מדובר צה"ל נמסר: "החייל נעצר ביום ראשון בחשד לאלימות כלפי פלסטיני, ביזה וגרימת נזק לרכוש. נסיבות המקרה נחקרות".