מפקד משטרת המטרופולין של לונדון הודיע היום (א') שהוא יתמוך בבחינה מחודשת של ההגדרה המשפטית ל"קיצוניות", בתגובה לביקורת על הדרך שבה טיפלו השוטרים הבריטים בהפגנות הפרו-פלסטיניות בלונדון.
מאז ה-7 באוקטובר, יום מתקפת הטרור של חמאס ופרוץ המלחמה בעזה, זינקו בבריטניה התקריות האנטישמיות והאיסלאמופוביות. בלונדון ובערים גדולות אחרות בממלכה נערכו הפגנות ענק של פרו-פלסטינים, וכן עצרות הזדהות של ארגונים יהודיים עם הישראלים שמוחזקים בשבי חמאס בעזה.
2 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה בעזה בלונדון
הפגנת תמיכה בעזה בלונדון
הפגנת תמיכה בעזה בלונדון
(צילום: REUTERS/Susannah Ireland)
2 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה בעזה בלונדון
הפגנת תמיכה בעזה בלונדון
(צילום: HENRY NICHOLLS / AFP)
חלק מהפוליטיקאים הבריטים מתחו ביקורת על משטרת לונדון, שלא עצרה מפגינים פרו-פלסטינים שקראו "ג'יהאד" בהפגנות. המשטרה הלונדונית אמרה בהמשך שלמונח "ג'יהאד" יש כמה פרשנויות, וכי המפגינים לא עברו על החוק.
מפקד משטרת המטרופולין של לונדון, מארק ראולי, אמר בראיון ל"סקיי ניוז" כי בריטניה צריכה לחדד את "הדרך שבה אנחנו מטפלים בטרור במדינה הזו". הוא הוסיף: "החוק מעולם לא נועד לטפל בקיצוניות, יש הרבה מה לעשות בנוגע לטרור ולפשעי שנאה, אבל אין לנו גוף חוקי שעוסק בקיצוניות, וכך נוצר פער".
הכותרת
להפוך את עזה ל"שטח B נחות" | היום שאחרי המלחמה עפ"י יעקב נגל
19:59
ראולי אמר כי השוטרים מתכוונים לעצור "ללא רחמים" את מי שמבצעים פשעי שנאה, אך אותם מפגינים יוכלו לעמוד לדין רק אם יעברו על החוק. אתמול, בצעד שמצביע על שינוי הכיוון של המשטרה, היא פרסמה בטוויטר ציוצים עם תמונות של מפגינים שהשמיעו קריאות שנאה או הניפו סמלי טרור. היא קראה לציבור לסייע לה באיתור אותם מפגינים, שהיו מעורבים לדבריה בפשע שנאה.
גורם בממשלת בריטניה אמר שהשרים בוחנים כעת את ההגדרה המשפטית של "קיצוניות", בצעד שנועד לטפל בפשעי שנאה, כולל אנטישמיות. הבחינה הזו, לפי הגורם, החלה לאחר מתקפת הטרור של חמאס בישראל. ה"סאנדיי טלגרף" דיווח כי הממשלה גם בוחנת שינויים פוטנציאליים בחוקי הטרור בממלכה.