בית הדין הצבאי עופר שליד ירושלים החליט אמש (ראשון) בתום דיון ממושך להאריך עד תום ההליכים את מעצרו של מוחמד שנינה, בן 19 מהכפר ספא שממערב לרמאללה. שנינה הואשם כי איים על חיילת בשירות חובה שהעלתה תמונה לזכרה של חברתה סמלת נועה לזר, שנהרגה בפיגוע במחסום שועפט לפני כשלושה שבועות. הארכת המעצר עד תום ההליכים במקרה זה נחשבת חריגה, וגם השופט הודה כי התלבט אם לעשות זאת.
1 צפייה בגלריה
קברה של סמלת נועה לזר ז''ל
קברה של סמלת נועה לזר ז''ל
סמלת נועה לזר ז"ל. הנאשם באיומים על חברתה - למעצר עד תום ההליכים
(צילום: יאיר שגיא)
לפי האישום שהוגש נגד שנינה, הוא נכנס לעמוד הטיקטוק של החיילת, מיד לאחר ההלוויה של לזר, ורשם בתגובות שלושה אימוג'ים צוחקים לפוסט הזיכרון שהעלתה. בהמשך, לפי כתב האישום, הוא העתיק את שמה מהטיקטוק לאינסטגרם כדי לאתר את הפרופיל שלה ברשת החברתית, ושם כתב לה: "בפעם הבאה אתה תמות, תהיה מוכן לזה" (השגיאות במקור). את התרגום מערבית לעברית ביצע שנינה באמצעות גוגל תרגום.
שנינה דרש להשתחרר ממעצר וטען להגנתו כי לא התכוון לפגוע בחיילת, וכי "זה היה רק דיבורים ברשת". אין לו עבר ביטחוני או פלילי, ולפי גרסתו גם כלל אינו מכיר את החיילת. סנגורו ענאן עודה טען בדיון בפני התובע הצבאי רס"ן במיל' שגיא גרינפלד כי חלפו יומיים בין פרסום האיומים באינטרנט עד למעצרו, דבר שמעיד כי לא התכוון לממש את כוונותיו.
השופט הצבאי רס"ן אוריאל דרייפוס הודה בהחלטתו כי התלבט לא מעט אם להאריך את מעצרו של שנינה עד תום ההליכים כפי שדרש התובע גרינפלד, בעיקר לאור העובדה שעברו נקי וכי התקשורת החד-צדדית בינו לבין החיילת היו באינטרנט בלבד. עם זאת, בסיום הדיון קבע כי "האיומים כוונו ספציפית נגד חיילת צה"ל, המהווה סמל שלטוני מובהק, ובתקופה נפיצה באזור".