מוחמד חסן פאיד (38) מחיפה, נדרס למוות בשכונת הדר בעיר לפני כחודשיים, ובמשטרה היו משוכנעים כי מדובר באירוע מתוכנן ומכוון שבוצע על-ידי כמה חשודים שהשתמשו בשני כלי רכב שונים - לאחר קטטה שבה היה מעורב פאיד. עם זאת, כעת מתבררים פרטים נוספים מחקירת מותו של פאיד, ועולה כי לא היה לו קשר לקטטה, והוא נקלע למקום הלא נכון בזמן הלא נכון - ושילם על כך בחייו.
4 צפייה בגלריה
מוחמד חסן פאיד
מוחמד חסן פאיד
מוחמד חסן פאיד לא היה מעורב בקטטה, ונדרס כשיצא מבית קפה בעיר
4 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים ברחוב הרצל בחיפה בה נפגע הולך רגל מרכב
זירת תאונת הדרכים ברחוב הרצל בחיפה בה נפגע הולך רגל מרכב
"נדרס מבלי שהיה מעורב בשום דבר פלילי". זירת התאונה בחיפה
(צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה עצרה לחקירה שישה חשודים, בהם השניים שלפי החשד נהגו בכלי הרכב, אך לאחר חקירה ממושכת וימי מעצר הם שוחררו לבתיהם. בימים אלה התיק נמצא בפרקליטות מחוז חיפה, וממתין לקבלת החלטה בנוגע להגשת כתבי אישום.
הדריסה התרחשה בשעות הערב של יום שישי, 23 ביוני, אז אזרחים דיווחו על קטטה בשכונת הדר בחיפה. "שוטרים הוזעקו למקום, וכשהגיעו לשם התברר שאדם נדרס ברחוב הרצל", סיפר רב-פקד נמרוד בן דור, ראש לשכת חקירות מרחב כרמל שמונה על חקירת האירוע. לדבריו, "השוטרים הבינו שיש קשר בין האירועים".
בדריסה ברחוב הרצל נפצע פאיד באורח אנוש. צוות מד"א שהגיע למקום פינה אותו לבית החולים רמב"ם בעיר, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. בן דור אמר כי "הקטטה החלה לאחר שהיה ניסיון לפנות אדם מדירה בשכונה. הוא הותקף לכאורה לאחר שכבר החל בפינוי הדירה השכורה, והחשודים בתקיפה ניהלו מרדף אחריו ואחר אנשים נוספים שהיו במקום".
4 צפייה בגלריה
רפ"ק נמרוד בן דור
רפ"ק נמרוד בן דור
"נהג ניסה לברוח, דרס אותו והעיף אותו על רכב נוסף שעלה עליו". בן דור
(צילום: דוברות המשטרה)
פאיד ישב בזמן הזה בבית קפה קטן ברחוב הרצל הסמוך, ולדברי בן דור "אחד מהאנשים שהותקפו, רץ לכיוון בית הקפה וצעק 'תוקפים אותנו'. המנוח, בעל החנות ואדם נוסף יצאו מבית הקפה לראות מה קורה. פאיד עלה על הכביש, ובשלב הזה הגיעו החשודים עם כלי רכב, כנראה כדי להימלט מהמקום, והוא נדרס מבלי שהיה מעורב בשום דבר פלילי".
"הנהג של המכונית שניסה לברוח דרס אותו, והעיף אותו על הרכב השני שעלה עליו וגרם לפציעתו האנושה ובהמשך למותו", הוסיף רפ"ק בן דור. פאיד הותיר אחריו הורים, אחים, אישה וחמישה ילדים בגילאי 8, 11, 13, 15 ו-17. "כולם מאוד כואבים את מותו", אמרה אשתו סאוסן. "הבית שלנו התרסק. כל מה שבנינו ביחד 20 שנה התרסק בשניות אחדות כשדרסו את בעלי".
4 צפייה בגלריה
מוחמד חסן פאיד
מוחמד חסן פאיד
"הוא לא היה אשם בכלום, המשפחה שלנו נהרסה". פאיד
סאוסן הוסיפה כי "הוא לא היה אשם בכלום. בעלי לא היה איש אלים וכל 'החטא' שלו היה שהוא פשוט ישב בבית קפה לבד, ונדרס כשעזב את המקום. המוות שלו כואב לכולנו". היא סיפרה כי הוא היה קשור מאוד לילדיהם: "הוא דאג להם ועשה כל מה שיכל כדי שיהיו מאושרים. הוא עבד קשה כדי שלא יחסר להם כלום. המשפחה שלנו נהרסה. הילדים ואני מחכים בכל יום שהוא יחזור הביתה.
"מישהו התקשר אליי ואמר לי 'בעלך נדרס והוא זרוק על הכביש מדמם", סיפרה סאוסן. "הרגשתי שאני מתעלפת. בן אחד שלי רץ למקום, הבן הגדול רכב לשם מהר עם האופנוע שלו ואני הגעתי ברכב שלי. כשהגעתי הוא כבר פונה לבית החולים, אבל הבן הבכור ראה אותו זרוק על הכביש".
סאוסן סיפרה כי אחד מאנשי ההצלה במקום אמר לה שמצבו של בעלה אנוש, אך לא הבינה את המשמעות ולא תיארה לעצמה שזה עלול להיגמר במוות. "אנחנו רוצים שמי שגרם למוות של בעלי והאבא של הילדים שלי יקבל את העונש הכי חמור שיש", אמרה סאוסן. "צריך לזכור שהנהגים דרסו את בעלי, ברחו והשאירו אותו פצוע על הכביש במקום לטפל בו ולנסות להציל אותו. זאת התנהגות אכזרית".
עו"ד רונן חליוהעו"ד רונן חליוה
סנגורם של החשודים, עו"ד רונן חליוה, אמר ל-ynet כי "ניסיונותיה של היחידה החוקרת לקשור את מרשיי בכל דרך אפשרית לאירוע לא רק שהעלו חרס, אלא שבמהלך ימי המעצר לצרכי חקירה הובהר באופן ברור כי לא מדובר בעבירת המתה אלא בתאונת דרכים מצערת".