ביקור היסטורי: משלחת מאיחוד האמירויות תגיע מחר בצהריים (יום ג') לביקור ראשון בישראל – חודש לאחר חתימת הסכם השלום בין המדינות על מדשאת הבית הלבן. היא צפויה לחתום על כמה הסכמים לשיתוף פעולה, שהבולט בהם נוגע לפטור מוויזות לתיירים – הסכם ראשון מסוגו של ישראל עם מדינה ערבית אי פעם. הוא ייכנס לתוקף 30 יום לאחר שיאושר בממשלה.
מדובר בביקור בזק של שעות בודדות שיתקיים רק בנתב"ג, בשל מגבלות הקורונה. המשלחת האמיראתית, שצפויה לנחות ב-12:00, תכלול את שרי האוצר והכלכלה. תלווה אותה משלחת אמריקנית בראשות שר האוצר סטיבן מנוצ'ין שמגיע מאבו דאבי. מנוצ'ין ויועצו של טראמפ אבי ברקוביץ ליוו בתחילת השבוע את המשלחת הישראלית בטיסה ההיסטורית מנתב"ג לבחריין.
במהלך הביקור ייחתמו על הסכם לשיתוף פעולה כלכלי-מסחרי שייצור תשתית לפתיחת הסחר בין המדינות והסכם הגנה על השקעות. על שני ההסכמים עבדו בשבועות האחרונים במרץ משרדי החוץ, האוצר, הכלכלה והמשפטים.

1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בנמל חיפה
בנימין נתניהו בנמל חיפה
בנימין נתניהו והשרה מירי רגב על האונייה האמיראתית בנמל חיפה
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
כמו כן ייחתם הסכם תעופה שבמסגרתו יתאפשרו 28 טיסות נוסעים שבועיות בין אבו דאבי ודובאי לנתב"ג, וכן טיסות שכר ללא הגבלה בין האמירויות לנמל רמון שבאילת. בנוסף יתאפשרו 10 טיסות מטען שבועיות בין המדינות. להערכת גורמי המקצוע ברשות התעופה האזרחית קיימת התעניינות מסחרית רבה מצד חברות התעופה של שני הצדדים וצפוי שטיסות ישירות בפועל יתחילו כבר בתוך מספר שבועות.
המשלחת מהאמירויות תיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם שר החוץ גבי אשכנזי, שר האוצר ישראל כץ ושר הכלכלה עמיר פרץ. בין השאר יתקיימו פגישות בילטראליות ומולטילטראליות (עם האמריקנים). לאחר חתימה על כמה הסכמים יארח אשכנזי את חברי המשלחת לאירוע טכנולוגי מדעי בנושא חלל.
נתניהו ושרת התחבורה מירי רגב ביקרו באוניית מכולות שהגיעה מדובאי לישראל ועגנה בנמל חיפה. נתניהו: "שאלתי מה יש במכולות שעל האונייה והסבירו לי - מכונות כביסה. זה מוריד עכשיו את מחירי מכונות הכביסה, מכשירים חשמליים ומזון - כל מה שיגיע הנה פשוט יוריד את יוקר המחייה וכל אזרח ישראלי ירגיש את זה בכיס. אלה פירות השלום".