הנהג שתועד דורס מפגינים במחאה נגד המהפכה המשפטית באיילון שוחרר היום (ראשון) לביתו, לאחר חקירה של בוחני תנועה. במשטרה קיבלו את גרסתו, שלפיה מדובר בטעות והוא לא התכוון לדרוס את חמשת המפגינים, שנפצעו באורח קל. בחקירתו אמר כי נלחץ, והתבלבל בין הברקס לגז.
1 צפייה בגלריה
תיעוד: נהג דורס מפגינים באיילון
תיעוד: נהג דורס מפגינים באיילון
תיעוד הדריסה

לנהג אין עבר פלילי, ועדי ראייה סיפרו כי לאחר הדריסה הוא עצר את מכוניתו כמה מטרים מהמקום - ונעצר. כבר אז טען כי לא התכוון לדרוס את המפגינים. אחת מהם, צעירה כבת 25, פונתה במצב קל ובהכרה על ידי מד"א לבית החולים איכילוב. היתר סירבו להתפנות לטיפול רפואי.
המפגינים ירדו לאיילון אחרי הפגנה מחוץ לביתו של השר יצחק וסרלאוף מעוצמה יהודית, לאחר המחאה בקפלן - שבה השתתפו כ-120 אלף איש. כמה מהם כאמור ירדו בתום המחאה לאיילון דרום סמוך למחלף ארלוזורוב וחסמו אותו לתנועה. לאחר הדריסה חילקה המשטרה דוחות לארבעה מפגינים שהיו שותפים לחסימה - על סך 1,000 שקל כל אחד.

נדב גלאון, ממארגני ומובילי המחאה, מחה נגד טענות הנהג: "אני לא מכיר את החקירה, אבל הסרטונים מדברים בעד עצמם", הוא אמר בריאיון ל-ynet Live. "לא רק הדריסה, אלא גם אלימות מילולית שגעשה לפיזית מצד נהגים אחרים. יש אווירה רעילה מאוד ברחובות".


גם שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון התייחס לאלימות ולדריסה, ואמר ל-ynet Live כי "אני מקווה שזה לא פרי הסתה רצופה ופרועה נגד המחאה במשך תשעת החודשים האחרונים. יש פה מחאה לא אלימה, אני מתפעל מהאנשים שמוחים - לא תוקפים, לא דורסים, שום דבר. מצד שני, יש פעילות אלימה של תומכי ההפיכה. זה לא שאלה של ימים ושמאל, זו אלימות מתמשכת מצד אחד".
יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי הצטרפה לטענות, ואמרה כי "הממשלה ממש מתירה את דמם של המפגינות והמפגינים ושל מתנגדי ההפיכה. זאת התחושה כששומעים איך הממשלה מדברת על מפגינים, וזאת התחושה כששומעים איך שרה בממשלה אומרת לנהג שלה 'סע' למרות שיש אנשים".
ב"כוח קפלן" התייחסו לדריסה באיילון והאשימו את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ההסתה של נתניהו מחלחלת ומביאה לנפגעים. מכונת הרעל שלו עובדת על טורבו בשעות האחרונות ומביאה לאירוע דריסה. הדם על ידיו של נתניהו". ראש הממשלה בעצמו מיהר להגיב ואמר כי הוא "מגנה בחריפות כל צורה של אלימות, קורא לכולם לפעול באיפוק ולשמור על החוק".
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התייחס גם הוא לתקרית, ומסר כי "בנס זה נגמר בפצועים בלבד. ההסתה האיומה מגיעה מתוך הממשלה. שיקחו אחריות, שיעצרו את השיסוי. שולח חיזוק לפצועים ולפטריוטים הישראלים בכל רחבי המדינה שנלחמים על הדמוקרטיה שלנו".