השלג האחרון לעונה - ביום הראשון של שעון הקיץ? גם הבוקר (יום שישי) התעוררו תושבי צפון רמת הגולן לשלג כבד שירד מקו אל-רום צפונה. הלימודים באזור הושבתו, הסעות לא יצאו למוסדות החינוך - גם אלה שבאזורים שאינם מושלגים - וחלק מהתחבורה הציבורית הושבת. עם זאת, המשטרה לא סגרה היום צירים באזור. השלג הצטבר באזורים מסוימים לגובה של 20 סנטימטר.
7 צפייה בגלריה
להקת חסידות נצפתה במורדות הגולן
להקת חסידות נצפתה במורדות הגולן
להקת חסידות במורדות הגולן
(צילום: איבון לוין, איגוד ערים כינרת)
7 צפייה בגלריה
נחל מהרל
נחל מהרל
נחל מהרל
(צילום: אלעד גרשגורן )
7 צפייה בגלריה
הצפה בנחל עיון
הצפה בנחל עיון
הצפה בנחל עיון
(צילום: נהיה פתאלי רשות הטבע והגנים)
7 צפייה בגלריה
ברד בכרמיאל
ברד בכרמיאל
ברד בכרמיאל
(צילום: אחיה ראב"ד)
7 צפייה בגלריה
הכלבה ראמי בשלג של עין זיוון
הכלבה ראמי בשלג של עין זיוון
הכלבה ראמי בשלג של עין זיוון
(צילום: תיירות עין זיוון)
בשל הטמפרטורות הקרות, מחר עדיין צפוי להישאר שלג על הקרקע באזורים רבים בצפון הגולן, ובאזור צופים שיגיעו מטיילים רבים. גם חדרי האירוח והמלונות בגליל ובגולן מלאים.
מי שלא רוצה להצטופף בשלג יכול להגיע לצפות בזרימות עזות במפלים ובנחלים בצפון. בגליל העליון נצפו זרימות מרשימות בנחל קדש, במפלים בשמורת עיון (אם כי בשמורה חלק מהמסלולים סגורים בגלל ההצפות), בבניאס, וכמובן בירדן וביובליו. מפל סער בשולי רמת הגולן זורם בעוצמה, וכך גם מפל עיט, מפל האירוסים, המפל הלבן ועוד.
החורף המבורך הביא למילוי מאגרי המים ברמת הגולן. ברמה 15 מאגרים, בהם ניתן לאגור קרוב ל-40 מיליון מטרים מעוקבים של מים. ברוב המאגרים, לאחר המילוי, גולשים המים הנוספים לנחלים המובילים לכינרת.
7 צפייה בגלריה
מאגר בזלת
מאגר בזלת
מאגר בזלת
(צילום: רחלי לביא)
7 צפייה בגלריה
שלג בבוקעתא
שלג בבוקעתא
שלג בבוקעתא
במהלך היומיים האחרונים, שהיו מושלגים במיוחד, התווסף לאתר החרמון כחצי מטר של שלג טרי. האתר ייפתח מחר למבקרים וגולשים. גובה השלג במפלס התחתון עומד על 1.90 מטר, ובמפלס העליון 2.3 מטר. מהאתר נמסר כי מסלול השיאון ייפתח בהתאם לקצב פינוי השלגים.
"מדובר בכמויות שלג חריגות לתקופה זו בשנה", אמר מנכ"ל האתר, רפאל נוה. "ללא ספק אנו חווים את מרץ המשוגע במלוא הדרו, ובהחלט מברכים עליו. צוות האתר עמל במהלך המערכת על פינוי השלגים ופילוס הצירים ככשלג ממשיך לרדת כל העת".
גם גשם ירד ביומיים האחרונים בכמויות יפות: במרום גולן, למשל, נרשמו 29.2 מ"מ ב-24 שעות (נכון להיום ב-15:00), באיילת השחר 25.7 מ"מ, אילון 28.4 מ"מ, חיפה 17.5 מ"מ, דיר חנא 20.1 מ"מ, אבני איתן 25.8 מ"מ, צמח 22.9 מ"מ, עין השופט 25.3 מ"מ, עין כרמל 9.9 מ"מ, עין החורש 14.1 מ"מ, הכפר הירוק 5.1 מ"מ, ירושלים 22.4 מ"מ, קבוצת יבנה 24.5 מ"מ, נגבה 22.8 מ"מ, קריית גת 16.6 מ"מ, תל אביב 10 מ"מ, בית דגן 14.4 מ"מ, חפץ חיים 29.6 מ"מ, אשדוד 12.3 מ"מ, ניצן 40.5 מ"מ, ראש צורים 23.3 מ"מ, מעלה אדומים 14.8 מ"מ, באר שבע 5.1 מ"מ וחוות הבשור 2.6 מ"מ.
הסיכוי לשלג נוסף בעונה זו, נדגיש, נמוך ביותר: השבוע הבא עומד בסימן התחממות, כולל שרב בקצהו, ואז אנחנו נכנסים לחודש אפריל. מנתוני השירות המטאורולוגי עולה כי מאז תחילת המדידות היו בישראל רק חמישה אירועי שלג (הכוונה לשלג המצטבר על הקרקע) באפריל: ב-1949 היו שניים כאלה, ובהמשך היה שלג באפריל רק ב-1965, ב-1980, 1990 ו-1997. ב-1949 וב-1990 הגיע השלג האביבי גם להרי המרכז.
ומה התחזית לימים הקרובים? חזאי ynet דני רופ מסר כי בשבת אמנם לא צפוי גשם, אבל עדיין יהיה קר. מיום ראשון הטמפרטורות יעלו בהדרגה, ובאמצע השבוע כבר צפוי להיות אביבי ונעים. לקראת סוף השבוע הבא יהיה חם מאוד, עם עלייה של כ-20 מעלות ויותר יחסית לסוף השבוע הקרוב. הטמפרטורות אף יתקרבו ל-40 מעלות בהרבה אזורים. עם זאת, יש לציין כי בטווח זה התחזית עדיין עשויה להשתנות, אך ניתן להצביע על מגמת כללית של התחממות הדרגתית בשבוע הבא, עד לשיא בסוף השבוע.