לפנות בוקר (יום ב'), זמן קצר אחרי האזעקות באילת, פרסמה "ההתנגדות האיסלאמית בעיראק", ארגון גג הכולל תחתיו מיליציות פרו-איראניות הפועלות בעיראק ובסוריה, לקיחת אחריות על ירי כטב"ם לעבר מטרה חיונית בישראל. בלקיחת האחריות הרשמית אמנם לא נמסר כי הכטב"ם נורה לאילת, אך בקבוצה אחרת המזוהה עם הארגון פורסמה תמונה של כטב"ם ולידו הופיע הכיתוב "אילת ואחרי אילת". דובר צה"ל עדכן קודם לכן כי כוחות צה"ל זיהו מטרה אווירית חשודה שחצתה מכיוון מזרח לעבר שטח ישראל ופגעה במבנה באילת, מבלי לציין מי ירה. בהמשך פורסם כי מדובר בכטב"ם ששוגר מעיראק, ובחלוף זמן מה אישרו בצבא כי מהירי נפגע בסיס חיל הים באילת.

2 צפייה בגלריה
האנגר בבסיס חיל הים באילת שנפגע מכטב"מ ששוגר מעיראק
האנגר בבסיס חיל הים באילת שנפגע מכטב"מ ששוגר מעיראק
הנזק להאנגר בבסיס חיל הים באילת. המיליציות רמזו: "אילת - ומה שמעבר לה"
מתחילת המלחמה פרסמה "ההתנגדות האיסלאמית בעיראק" בלי הפסקה לקיחות אחריות על ירי לשטח ישראל. את רוב האירועים לא מכירים בישראל, אך בחלק קטן מהמקרים, כמו במקרה בלילה האחרון באילת, נראה כי לקיחת האחריות תואמת את האירועים בשטח. בישראל לא מייחסים באופן רשמי אחריות לארגון.
ל"התנגדות האיסלאמית בעיראק" שתי מטרות מרכזיות. מבחינת הלחימה נגד ישראל היא רואה עצמה כחזית נוספת לתמיכה בפלסטינים. המיליציות מוכוונות על-ידי כוח קודס האיראני, מהוות חלק מ"ציר ההתנגדות" השיעי ומאיימות כי הפעולות נגד ישראל יימשכו עד שתוכרז הפסקת אש ברצועת עזה וישראל תהיה מחויבת לה. באיומים שלהן הן מדגישות כי אם תושג הפסקת אש וישראל לא תעמוד בהתחייבות - יחזרו לתקוף. המשימה השנייה של ה"התנגדות האיסלאמית בעיראק", שכעת נמצאת בהקפאה, היא סילוק הכוחות האמריקניים מעיראק. הקואליציה הבינלאומית בראשות ארה"ב נמצאת בעיראק כדי לסייע בלחימה נגד גורמי טרור כמו דאעש, ו"ההתנגדות האיסלאמית בעיראק" רואה בה גורם "כובש" ודורשת מהממשלה העיראקית לסלק את האמריקנים.
בחודשים האחרונים, מתחילת המלחמה ועד סוף ינואר, תקפה "ההתנגדות האיסלאמית בעיראק" בלי הפסקה בסיסים אמריקניים בעיראק וסוריה, גם מהסיבה שארה"ב מסייעת לישראל במלחמה ברצועת עזה. בסוף ינואר הודיעה מיליציית "גדודי חיזבאללה בעיראק", מיליציה פרו-איראנית הפועלת במסגרת "ההתנגדות האיסלאמית בעיראק", כי היא מקפיאה את הפעילויות שלה נגד האמריקנים, ובהודעה רשמית מסרה: "אנחנו מודיעים על הפסקת הפעולות הצבאיות והביטחוניות נגד כוחות הכיבוש האמריקניים. נמשיך לתמוך בעזה בדרכים אחרות". לפי דיווחים, לחץ הופעל אז על המיליציות להפסיק לפעול נגד ארה"ב.
2 צפייה בגלריה
תמונתו של הכטב"מ ששוגר לאילת מעיראק
תמונתו של הכטב"מ ששוגר לאילת מעיראק
הכטב"ם ששוגר לכאורה לאילת. "יכולים לכוון למתקנים חיוניים"
מאז אותה ההכרזה כמעט לא היו תקיפות של המיליציות נגד הבסיסים האמריקניים בסוריה ובעיראק, אך הפעולות שלהן נגד ישראל ולקיחות האחריות לירי לעברה לא השתנו. מתחילת מרץ פורסמו לקיחות אחריות של "ההתנגדות האיסלאמית בעיראק" לתקיפות באמצעות כטב"מים נגד מסוף הכימיקלים בנמל חיפה, תחנת החשמל בשדה התעופה בחיפה, שדה התעופה בקריית שמונה, עמדה צבאית בשדה התעופה בראש פינה, בסיס מודיעין בצפון הגולן, בתי הזיקוק בחיפה, שדה התעופה בן גוריון, בסיס פלמחים, בסיס עובדה ואתרים נוספים.
עם תחילת חודש הרמדאן פרסם העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, כי לפי מקורות בהתנגדות העיראקית הפעולות הצבאיות נגד אתרים בישראל יימשכו גם במהלך הרמדאן, וכך היה. המקורות אמרו כי הפעולות נגד ישראל מתבצעות במסגרת תוכניתה של ההתנגדות "לבלבל את האויב עם התקפות ישירות", וכי השלב השני של המבצעים השיג את מטרתו וההתנגדות תעבור לשלבים חדשים: "אנחנו יכולים לכוון לתחנות ולמתקנים חיוניים ולבצע תקיפות בים התיכון ובים האדום", אמרו המקורות. לפי פרסומים ברשת, חלק מהשיגורים של "ההתנגדות האיסלאמית בעיראק" נפלו מחוץ לישראל, בשטח סוריה. לפני כמה שבועות נטען ברשת כי משרד ההגנה הסורי הפיל כטב"ם השייך לה, אך הדיווח לא אומת.

מבחינת פעילותן נגד ארה"ב, המיליציות הפרו-איראניות מחכות כרגע לפגישתו של ראש ממשלת עיראק מוחמד שיאע א-סודאני בוושינגטון ב-15 באפריל עם נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן. דובר ממשלת עיראק אמר בחודש שעבר כי הפגישה תעסוק בסיום המשימה של הקואליציה הבינלאומית בעיראק וביחסים בין שתי המדינות אחרי סיום משימתה. "אל-ערבי אל-ג'דיד" ציטט בחודש שעבר בכיר בממשלת עיראק שאמר כי המיליציות מחכות לפגישה בין השניים, משום שראש ממשלת עיראק התחייב להציב את נושא הוצאת הכוחות האמריקניים מעיראק בראש סדר העדיפויות.
בכיר ב"גדודי חיזבאללה בעיראק" אמר בחודש שעבר ל"אל-אחבאר" הלבנוני כי ההתנגדות בעיראק קבעה מגבלת זמן לממשלה העיראקית להוצאת "כוחות הכיבוש", וכי אם המשא ומתן יישאר מעורפל הם יחזרו לאופציית ההסלמה.