חרף האירועים הליליים האלימים על גדר הרצועה, ולמרות הצהרת הרמטכ"ל שלפיה הפרת סדר תוביל לתגובה חריפה, הוחלט בישראל על שורת הקלות בסגר על עזה שייכנסו לתוקף הבוקר (יום ד').
על פי הודעת מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש), "בתום הערכת מצב ביטחונית ובאישור הדרג המדיני - הוחלט על הגדלת מרחב הדיג ברצועת עזה לעד 15 מיילים ימיים, וכן על הרחבת פתיחת מעבר כרם שלום, להעברת ציוד וסחורות".
עוד נמסר כי אספקת המים לרצועה תוגדל בחמישה מיליון מטר מעוקב. מכסת הסוחרים העוברים מעזה לישראל דרך מעבר כרם שלום תוגדל ב-5,000 (ובסך הכל 7,000). על פי ההודעה, ההיתרים יונפקו למחוסני קורונה ומחלימים בלבד.

בהודעת מתפ"ש נמסר: "הצעדים האזרחיים שאושרו על ידי הדרג המדיני מותנים בהמשך השמירה על היציבות הביטחונית לאורך זמן והרחבתם תיבחן בהתאם להערכת המצב".
בתוך כך, סגן מנהיג חמאס, סאלח אל-עארורי, אמר בראיון לערוץ אלג'זירה כי "בתום המערכה האחרונה ניסתה ישראל לכלול את נושא האסירים כחלק מהפסקת האש והסרת המצור על עזה. אנו דוחים את הגישה הזו באופן מוחלט, שכן נושא עסקת האסירים והשבויים לא קשור לשום נושא אחר. ישראל עדיין מציעה רעיונות כאלו ואחרים, אך עמדתנו ברורה כי נושא האסירים יתנהל בערוץ נפרד. אנו מתעקשים להשלים עסקה הכוללת אסירים השפוטים לעונשים כבדים ונמצאים תקופות ארוכות בכלא - נשים, ילדים, חולים וקשישים. נערכו שיחות ומאמצים רבים, אך לא הייתה התקדמות מהותית מצד ישראל, לכן השיחות עדיין תקועות במקום".
הבוקר סיכלו בודקים ביטחוניים במעבר תרקומיא באזור חברון ניסיון הברחה חריג של ציוד אב"כ, שיועד על פי החשד לפרויקט המנהרות של חמאס בעזה. על פי משרד הביטחון, מדובר בציוד רב שאסור בכניסה לרצועה וכולל בין השאר מסננים, שסתומים והנחיות הרכבה בעברית.
הציוד שנתפס הבוקר במעבר תרקומיא:
3 צפייה בגלריה
הציוד שניסו להבריח
הציוד שניסו להבריח
(צילום: רשות המעברים במשרד הביטחון )
3 צפייה בגלריה
הציוד שניסו להבריח
הציוד שניסו להבריח
(צילום: רשות המעברים במשרד הביטחון )
3 צפייה בגלריה
הציוד שניסו להבריח
הציוד שניסו להבריח
(צילום: רשות המעברים במשרד הביטחון )
ביום שני התייחס הרמטכ"ל אביב כוכבי לפעילות "ההטרדה הלילית" של פלסטינים בעזה ולהפרחת בלוני התבערה, ואמר כי "כבר עם סיום מבצע 'שומר החומות' החל צה"ל להיערך למערכה נוספת. שיפרנו ואנחנו ממשיכים לשפר את כושר התקיפה שלנו ברצועה ואת תוכניותינו המבצעיות. אם השקט בדרום לא יישמר - לא נהסס לצאת למערכה נוספת".
הוא הוסיף כי "יידעו תושבי רצועת עזה שמציאות חייהם יכולה להיות שונה לחלוטין, ואיכות חייהם יכולה להשתפר באופן ניכר, אך היא לא תהיה כזו כל עוד יימשכו פעולות הטרור מכל סוג. שקט וביטחון יאפשרו שיפור בתנאים האזרחיים, אבל הפרות סדר וטרור – יובילו לתגובה חריפה או למבצע".