תושבי רחוב העצמאות בנס ציונה התעוררו הבוקר (יום א') לשמש חורפית, שכאילו השכיחה את הסערה וההצפות שהיו באזור במהלך סוף השבוע. עובדי התחזוקה של העירייה המקומית עבדו שעות נוספות במהלך הלילה בכדי לנקז את המים שהציפו את הרחוב עד לגובה של כמטר וחצי.
רק אתמול חולצו על ידי צוותי הכבאות וההצלה 18 תושבים שנלכדו. נזק נגרם לכ-30 בתים ולעשרות מכוניות. הבוקר עמדו תושבים בשורה ארוכה ליד רכביהם עם דליים וניסו להוציא את המים מהרכבים שהוצפו.
4 צפייה בגלריה
ההצפות והנזקים בנס ציונה
ההצפות והנזקים בנס ציונה
ההצפות והנזקים בנס ציונה
(צילום: לינוי רווח, תמיר פרוקס)

4 צפייה בגלריה
נזקי ההצפות בנס ציונה
נזקי ההצפות בנס ציונה
הגשמים הציפו רכבים בנס ציונה, התושבים רוקנו עם דליים
(צילום: לינוי רווח)
"אני כבר שעה וחצי עובד פה על הרכב, מנסה להוציא את המים", אמר אבי, תושב הרחוב, ודלי בידיו. הוא ניסה לרוקן את כל שטח רצפת הרכב בצידו של הנהג. "המים חדרו פנימה לכל המכוניות, יש כאלה שכבר יודעים שהם טוטאל לוס, אני מנסה להציל את שלי", ציין. מאיר מזרחי, תושב העיר, סיפר לאולפן ynet כי ראה במהלך הלילה את ההצפה: "זה היה כמו בריכה. גובה של בין 70 ס"מ למטר, כל השכונה הוצפה. הגינה הוצפה, הכבישים הוצפו, הכל".
ברשות נחל וניקוז שורק לכיש, האחראית על הניקוז בנס ציונה, קיים כבר שבע שנים תכנון כללי ומפורט לנחל נס ציונה. ממוצא הנחל לשטחים הפתוחים, ועד לכביש 4 – ותכנון לרמת הכרזה מכביש 42 ועד חיבור הנחל לנחל שורק. רק בשנה שעברה פורסם מכרז למימוש התוכנית ומאז לא נרשמה התקדמות בעניין.
בתיאור הפרויקט נכתב כי נחל נס ציונה עבר הסדרות והסטות עם השנים. הנחל מציף קטעים נרחבים בסביבתו. אל הקטע מתנקזים כ-37 קמ"ר של שטח עירוני, מאגן ההיקוות של ראשון לציון, נס ציונה ובאר יעקב. עוד נכתב כי בקטע מתוכנן בעתיד אזור נופש, ובמסגרתו אגם ויסות שישמש גם לתיירות.
4 צפייה בגלריה
תושבי השכונה הניזוקה בנס ציונה מתעמתים עם ראש העיר
תושבי השכונה הניזוקה בנס ציונה מתעמתים עם ראש העיר
תושבי השכונה הניזוקה בנס ציונה מתעמתים עם ראש העיר
(באדיבות נס ציונה בחדשות)
4 צפייה בגלריה
רכילות עסקית שמואל בוקסר
רכילות עסקית שמואל בוקסר
שמואל בוקסר, נפגש עם מקבילו מראשל"צ רז קינסטליך
הבוקר נפגשו ראשי העיריות ראשון לציון ונס ציונה, לאחר שהאחרון, שמואל בוקסר, האשים את התנהלות העירייה בראשות רז קינסטליך בהצפת הרחובות.
סמדר אהרוני, סגנית ראש העיר נס ציונה, סיפרה לאולפן ynet כי "עיריית ראשון לציון התחייבה לטפל בנושא הזה, משום שנס ציונה נמוכה טופוגרפית מראשון לציון. בבנייה החדשה והמאסיבית שהייתה שם היה צריכה לתת בין היתר פתרון לכך וזה לא נעשה, לצערי. אני בעצמי גרתי ברחוב העצמאות וחוויתי עד שנות התשעים הצפות מהסוג הזה. זו חוויה לא נעימה, נעלמים זיכרונות, חפצים אישיים".
לדבריה, עם זאת, העירייה הייתה ערוכה: "עשינו את כל ההכנות האפשריות. ברגע שקיבלנו את ההודעות הראשונות כבר הזעקנו את כל כוחות ההצלה שהגיעו לכאן. אף אחד לא צפה 150 מ"מ גשם בחמש שעות. ראית, כל המדינה צפה, לא רק נס ציונה ולא רק רחוב העצמאות. זה נכון שזה מצער, זה נכון שזה כואב. ראש העיר לא שוקט על השמרים. הוא מטפל בזה ביד רמה".